تأکید فرماندار ارومیه بر آمادگی دستگاه های خدمات رسان در ایام تعطیلات پیش رو

جلسه کمیته فنی شورای ترافیک شهرستان ارومیه صبح امروز با حضور فرماندار ارومیه و جمعی از اعضای شورای ترافیک شهرستان در سالن جلسات شهید سلیمانی فرمانداری ارومیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رئیس شورای ترافیک شهرستان ارومیه ضمن تبریک عید سعید فطر، بر آمادگی هرچه بیشتر دستگاه های ذیربط در ایام پیش رو تاکید کرد و افزود: با توجه به ایام تعطیل پیش رو و افزایش تردد شهری و بین شهری، ضروری است تمامی دستگاه های ذیربط با اقدامات لازم جهت روانسازی ترافیک و حفظ امنیت شهروندان را انجام دهند.

فرماندار ارومیه با تاکید بر ایجاد پارکینگ در مشاغلی که منجر به ایجاد ترافیک می شوند، تصریح کرد: ایجاد پارکینگ های اختصاصی به منظور کاهش بار ترافیکی در سطح شهر توسط فروشگاه های تجاری، زنجیره ای، مجتع های پزشکی و اصنافی که باعث ایجاد گره ترافیکی می شوند، می توان تا حد قابل توجهی از بروز معضل ترافیک جلوگیری کرد.

در این جلسه همچنین اعضای شورای ترافیک شهرستان نسبت به ارائه گزارش اقدامات انجام شده و راهکارهای فنی در حوزه ترافیک شهری پرداختند و در نهایت با بررسی مصوبات جلسات قبلی تصمیمات لازم در خصوص روانسازی و کاهش مشکلات ترافیکی شهر از جمله مسیر دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه، خیابان حسنی و…اتخاد شد.

بر این اساس مقرر شد شهرداری ارومیه در اسرع وقت نیز طرح مطالعاتی لازم را در خصوص ایجاد پارکینگ طبقاتی در برخی معابر پرترافیک ارائه نماید.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه نیز متعهد شد تا اول مهرماه سال جاری نسبت به تأمین اتوبوس حمل و نقل دانشجویی و تعیین مکان های معین برای پارک خودروهای شخصی اقدام کند.

صفری، معاونت زیربنایی و حمل و نقل شهرداری ارومیه در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام یافته گفت: ایجاد اتوبوس های بی آر تی، ایجاد ۳ پل عابر پیاده، خط کشی خیابان های شهری، نصب و تعویض المان های ترافیکی، آسفالت یک میلیون متر مربع در قالب طرح فوری و تهیه اسناد مناقصه احداث زیرگذر شورا_دانشکده با حفظ سیما و منظر شهری خیابان دانشکده از جمله اقدامات شهرداری در خصوص کاهش ترافیک در سطح شهر می باشد.

شایان ذکر است برابر اعلام پلیس راهور امسال علیرغم افزایش ترددات در ایام نوروز، تصادفات و فوتی ها درشهر ارومیه کاهش داشته است.