برخورد قانونی با برگزار کنندگان جنگ «سگ ها» در مهاباد/اطلاعی از تجمع نداشتیم

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با برگزارکنندگان برنامه "جنگ سگ ها" در این شهرستان که یک نوع حیوان آزاری محسوب می شود، برخورد قانونی خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، روز گذشته انتشار تصاویری از «جنگ سگ ها» در فضای مجازی موجب واکنش تند کاربران شبکه های اجتماعی شد و آنان از اینکه چنین برنامه هایی که تنها جنبه حیوان آزاری دارد و در ملاعام برگزار می شود انتقاد کردند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در این رابطه گفت: این اداره هیچ‌گونه اطلاعی از برگزاری چنین تجمعی نداشته و با برگزار کنندگان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

سخنور افزود:مطابق ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی حیوان آزاری جرم است و هر شخص خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی به حیوان آزاری به خصوص شکار یا صید حیوانات یا جانوران حفاظت شده اقدام کند، به حبس از ۲ تا ۱۰ سال محکوم می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اضافه کرد: با همکاری مردم و دوستداران حفاظت محیط زیست در تلاش برای شناسایی عاملان این تجمع حیوان آزاری هستیم.

سخنور ادامه داد: ماه گذشته نیز از طریق گزارش یکی از فعالان زیست محیطی و حامیان حیوانات از تجمع چند صد نفری مردم در جنگ سگ ها در منطقه “جهاد آباد” این شهرستان در محور مهاباد به میاندوآب مطلع شده و از ادامه آن جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه هر گونه حیوان آزاری جرم محسوب می‌شود، افزود: از ادامه این اجتماع بلافاصله با حضور نیروهای یگان حفاظت محیط زیست جلوگیری شد ولی عاملان برگزاری آن از محل متواری شده و امکان دستگیری آنها فراهم نشد.

وی تاکید کرد: هرچند بر اساس قانون مقابله با این گونه تجمع های حیوان آزاری از وظایف ذاتی اداره حفاظت محیط زیست نیست ولی براساس انتظارات افکار عمومی و حساسیت مردم و دوستداران محیط زیست  از این اداره خود را موظف به دخالت و برخورد با خاطیان می دانیم.

سخنور از اقشار مختلف مردم خواست تا در صورت مشاهده چنین تجمع هایی که جنبه حیوان آزاری دارد بلافاصله مراتب را به نیروی انتظامی و یا اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.
گفتنی است؛روز گذشته در تجمعی که در حاشیه سد مهاباد برگزار شد و بیش از چند صد نفر در آن حضور داشتند از سوی تعدادی حیوان آزار «جنگ سگ ها» برپا شد که موجب ناراحتی شمار زیادی از شهروندان شد.