گزارش تصویری از محوطه‌سازی مسجد جامع ارومیه

مسجد جامع ارومیه از جمله آثار فاخر و بسیار مهم تاریخی مذهبی کشور می باشد که به واسطه بی مهری مسوولان محوطه بیرونی این مسجد به جولانگاه معتادان تبدیل شده بود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، با انتشار تصاویری در فضای مجازی از حضور معتادان متجاهر در محوطه مسجد جامع ارومیه احساسات آحاد مردم نسبت به عدم نظارت صحیح متولیان امر در جهت سامان دهی و نگهداری از این اثر تاریخی مهم شهر ارومیه که در هسته مرکزی شهر نیز قرار دارد، جریحه دار شده است.

این امر که به یکی از دغدغه های اساسی اصحاب رسانه تبدیل شده بود با پیگیری های کسبه محل و رسانه های جمعی محلی و کشوری باعث واکنش سریع مسوولان و متولیان امر به این موضوع شد.

اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در راستای برطرف کردن این مشکل با ورود سریع به موضوع فوق، عملیات مرمت و محوطه سازی مسجد جامع  ارومیه را در چند هفته گذشته آغاز کرده است.

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این خصوص گفت: عملیات احیا و مرمت این مسجد از ماه گذشته شروع شده و محوطه‌سازی و ساماندهی فضای پشتی مسجد جامع نیز با مشارکت شهرداری ارومیه آغاز شده و در این مرحله پاک‌سازی معتادان متجاهر، بندکشی و ساخت دیوار حائل در حال انجام است.

گزارش تصویری / ثبت تصاویر :علی سرخ چهره