ظرفیت گردشگری در شاهین‌دژ بی‌نظیر است

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت گردشگری در شاهین‌دژ بی‌نظیر بوده اما مورد بی‌مهری مطلق قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حسن همتی در جلسه فرمانداری شاهین‌دژ که با حضور سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد با عرض خیرمقدم به وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: شهرستان انقلابی شاهین‌دژ دارای ۹۸ هزار نفر جمعیت بوده و همچنین دارای ۴۷ اثر ثبت‌شده ملی، دو منطقه گردشگری و یک روستای گردشگری است.

وی افزود: این شهرستان با داشتن ییلاق‌های باصفا، اما متاسفانه مورد بی‌مهری مطلق قرار گرفته در حالی که می‌توانست از باب گردشگری، درآمدزایی بسیاری به دست می‌آورد این در حالی است که هم‌اکنون هزینه بسیاری صرف جلوگیری از تخریب آثار باستانی می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بی‌تردید بی‌توجهی به میراث فرهنگی و گردشگری سبب دلسردی و بدبینی مردم به دولت می‌شود.

نماینده مردم تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ظرفیت گردشگری در شاهین‌دژ بی‌نظیر است این در حالی است که اداره میراث فرهنگی شاهین‌دژ به صورت”نمایندگی” اداره شده و بنابراین باید به آن اعتباراتی قائل شد.

وی گفت: متاسفانه عدم تعامل مدیران با نمایندگان یا مسئولان در سطح ملی، استانی و شهرستانی جزو ضعف‌ها محسوب شده و از سوی دیگر نیز معرفی آثار باستانی، ملی و گردشگری انجام نمی‌شود حال آنکه امروز تبلیغات از ارزشمندترین اقدامات است و باید در سطح ملی و فراملی، تبلیغات انجام شود اما هیچ اقدامی در این رابطه انجام شده است.

همتی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات کنونی حوزه گردشگری این است که تسهیلات به سرمایه‌گذار یا داده نشده و یا سرمایه‌گذار به اندازه‌ای مورد آزار قرار می‌گیرد که فرار می‌کند در حالی که بخش خصوصی بهترین وسیله برای رونق بخش گردشگری است.

وی افزود: ساحل زرینه‌رود دارای دو طرف است که تنها یک طرف آن سرمایه‌گذاری شده که اگر از ظرفیت آن استفاده شود، سبب درآمدزایی برای کشور و شهرستان دارد اما طرح آن نیمه‌تمام است.