۳۱۲ گونه از پرندگان کشور در زیستگاه های آذربایجان غربی زیست می کنند

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر دربرنامه زنده تلویزیونی دیمانه گفت: 312 گونه از پرندگان کشور در زیستگاه های آذربایجان غربی زیست می کنند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، سعید شهند در این برنامه، روز جهانی پرندگان را فرصت مناسبی برای یادآوری اهمیت حفاظت و حمایت از پرندگان مهاجر و زیستگاه های آنها دانست و گفت : به مناسبت این روز در سراسر جهان برنامه های مختلفی در راستای افزایش آگاهی در خصوص اهمیت اکولوژیکی این پرندگان برگزار می شود.

شهند با بیان اینکه مهاجرت پرندگان در ۲ نوبت از سال و بر مبنای تغییرات اقلیمی و دمایی انجام می گیرد افزود: اواسط اردیبهشت و اواسط مهر، زمان آغاز مهاجرت پرندگان است و همه ساله تالاب های استان  میزبان پرندگان مهاجر در دسته جات بزرگ هستند.

وی با اشاره به تنوع زیستی غنی و وجود زیستگاه های مناسب برای حضور پرندگان در استان آذربایجان غربی گفت: ۳۱۲ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه ای که تاکنون در کشور شناسایی شده است شامل پرندگان آبزی، کنار آبزی و خشک زی، بصورت دائمی و فصلی در زیستگاه های آذربایجان غربی زیست می کنند و ادامه داد: این موضوع نشانگر وجود ظرفیت ویژه این استان در اکوتوریسم تالابی و به ویژه پرنده نگری است.