توریست ایتالیایی در گفتگو با قارتال نیوز:

ارومیه مردمی مهربان و خوشرو دارد

توریست ایتالیایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار قارتال نیوز گفت: برای دومین بار است که به ایران سفر میکنم و شهر ارومیه مردمانی مهربان و خوشرو دارد.

پییر لئون، توریست ایتالیایی ۶۲ ساله، دارای شرکت حمل و نقل همراه با ژرمانو ۶۵ ساله که همکار اوست را بصورت تصادفی در هتل خرم ارومیه دیده و گفتگویی کوتاه با آنها داشتیم که ماحصل آن به شرح زیر است:

قارتال نیوز: آیا بار اول تان هست که به ایران می آئید؟

پییر لئون: این دومین بار هست که به ایران می آئیم. اولین بار در سال ۲۰۱۸ آمدم که خیلی در تغییر دیدگاه ام نسبت به این کشور و مردم آن موثر بود.

قبل از آمدن به ایران ذهنیت خوبی نسبت به این کشور نداشتم اما بعد از آمدن به ایران طرز نگاهم عوض شده و ایران را کشوری بافرهنگ و مهربان دیده و به دیگران معرفی می کنم.

 

قارتال نیوز: چرا با موتور مسافرت می کنید؟ و آیا سن تان مشکلی ایجاد نمی کند؟

پییر لئون: مسافرت با موتور هیجان زیادی دارد و با توجه به سن مان که پرسیدین، ما با هیجان ناشی از سفر با موتور به کشورهای مختلف، احساس جوانی می کنیم!

البته از مزیت های سفر با موتور این هست که اختیارتان دست خودتان هست که می توانید جاهای زیادی را در طی مسیر ببینید و همچنین مبلغ زیادی برای حمل و نقل هزینه نمی کنید.

قارتال نیوز: ارومیه را چگونه دیدید، منظور مردم و شهرمان را؟

پییر لئون: ارومیه در مجموع شهر زیبایی هست که مرکز شهر و بازار شلوغی داشته و خودروی زیادی دارد و از این جهت به تهران شباهت دارد.

البته مردم ارومیه متفاوت تر بوده و همراه با مهربانی شان، لبخندی هم بر لب هایشان دارند.

 

قارتال نیوز: هدف تان از این سفر چیست؟ و مسیر مسافرت تان بعد از ارومیه کجاست و به کدام کشورها خواهید رفت؟

پییر لئون: ما از سمت ترکیه آمده و بعد از ارومیه به سمت تبریز و سپس  کشور آذربایجان خواهیم رفت.

بعد هم به گرجستان و ترکیه و برگشت به طرف اروپا مسیرمان را شکل می دهد.

هدف مان هم در این مسافرت هم دیدن مناطق جدید و جالب در کشورهای منطقه هست.

قارتال نیوز: در سفر به ایران با چه مشکلاتی مواجه شده اید؟

پییر لئون: مشکلات در هر کشوری بصورت طبیعی وجود دارد. در ایران هم ما توریست ها با چند مشکل مواجه می شویم که عبارتند از تبدیل کردن پول که در هر جایی نمی توان براحتی انجام داد و ارقام نوشته شده که ما نمی توانیم آنها را بخوانیم.

اما مشکل اصلی ما خارجی ها اینترنت شماست که سرعت پائینی دارد و ما به آن عادت نداریم!

 

قارتال نیوز: با توجه به اینکه دو بار به ایران سفر کرده اید، چه پیشنهادی برای ما دارید؟

پییر لئون: بطور خلاصه عرض کنم که من ایران را در مجموع کشوری جذاب و جالب برای توریست ها می بینم، کشوری که نقاط دیدنی بکری داشته و می تواند منبع درآمد و تبلیغات خوبی برای کشورتان و ایجاد رفاه برای مردم تان باشد.

 

گفتگو از دیانا رشیدیان