رشد گردشگری در حاشیه رودخانه ارس با اجرای طرح های تفریحی گردشگری

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکوگفت: اجرای طرح های تفریحی گردشگری در حاشیه رودخانه ارس در رشد گردشگری منطقه تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، بهنام امیریان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در جلسه ای با حضور معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به طرح احداث مجموعه های تفریحی و گردشگری حاشیه ارس گفت:‌ طرح های پیشنهادی برای ایجاد مجموعه های تفریحی-گردشگری در حاشیه رود ارس را در رشد گردشگری منطقه تاثیرگذار دانست.

وی با اشاره به اهمیت رودخانه ارس به عنوان یکی از مهمترین پتانسیل های گردشگری منطقه آزاد ماکو، بر ضرورت توجه و اهتمام جدی و همچنین همراهی و همکاری همه دستگاه های متولی به ویژه شرکت آب منطقه ای استان های آذربایجان غربی و شرقی برای اجرایی سازی طرح های آماده شده در این منطقه و ایجاد مجموعه های تفریحی و گردشگری برای جذب گردشگران تاکید کرد.

بابک نیک‌نیا معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر لزوم تعامل و همکاری همه دستگاه ها برای بهره برداری از ظرفیت مهم سد ارس بخصوص در حوزه گردشگری تاکید کرد.

وی افزود: در صورت اجرایی شدن طرح گردشگری در سد ارس شاهد تحولات گسترده ای در جذب گردشگر در منطقه خواهیم شد که به تبع آن بهبود وضعیت معیشت ساکنین منطقه را به همراه خواهد داشت.