خرمشهر نماد قدرت الهی و پیروزی حق بر باطل بود

مسئول آموزش قرارگاه حمزه سیدالشهدا با بیان اینکه طبق فرموده‌ی امام راحل، خرمشهر را خدا آزاد کرد، بیان کرد: خرمشهر نماد قدرت الهی و پیروزی حق بر باطل بود و تمامی اقدامات و حتی انداختن یک تیر با کمک خدا به سوی دشمن پرتاپ می‌ شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، سرتیپ دوم پاسدار کریم علی نژاد در مراسم گرامیداشت سوم خرداد«آزادسازی خرمشهر»، با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی ۶۳ شهید گلگون کفن شهرستان چهار برج و دهه کرامت، اظهار کرد: در حال حاضر هرچیزی را که داریم مدیون خون قطره به قطره‌ی شهدا هستیم حتی آزاد سازی خرمشهر به همت رزمندگان جان برکف، ملت ایران و با رهبری و فرماندهی امام (ره) انجام شد.

وی با اشاره به نقش رزمندگان دوران دفاع مقدس به رهبری حضرت امام(ره)، تشریح کرد: مردم به عنوان پشتیبان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس بودند، در تاریخ ایران به ویژه از زمان قاجار به بعد غربی‌ها چهار راهبرد را برای میهن اسلامی ما به عنوان سیاست استکباری خود به کار برده‌اند.

وی تجزیه‌ی ایران را جزو اولین راهبرد غربی‌ها برای کشور عنوان کرد و گفت: انگلیسی‌ها در مرحله‌ی اول به روس‌ها چراغ سبز نشان دادند تا تجزیه‌ی ایران را شروع کنند؛ برهمین اساس اولین مرحله‌‌ با عنوان تجزیه‌ی ایران توسط روسیه انجام شد و در مراحل بعدی نیز بخش دیگری از خاک کشورمان توسط خود انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها در زمان قاجار و پهلوی تجزیه شد این تجزیه شامل جداسازی هرات، بحرین، منطقه قره چول و غیره توسط انگلیسی‌ها به صورت راهبردی و استراتژی بود.

مسئول آموزش قرارگاه حمزه سیدالشهدا ادامه داد: از گذشته ایران کشوری بزرگ بود و لذا تجزیه‌ی آن، اولین راهبرد کشورهای استکبار بود.

وی تضعیف ایران در مجامع بین المللی را از دیگر راهبرد کشورهای غربی و استکبار دانست و گفت: جلوگیری از پیشرفت و رشد ایران نیز از دیگر راهبرد این کشورهاست، همین کشورها دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور کردند و همواره به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند تا در مسیر علمی پیشرفت نکنیم و معتقدند ایرانیان نباید به هیچ عنوان در عرصه‌ی علمی پیشرفت کنند ولی جوانان مومن کشور که براساس مکتب اهل بیت تربیت یافته‌اند، چنین ظلمی را نمی پذیرند.

وی افزود: امروزه به برکت انقلاب اسلامی، ما در دنیا در عرصه‌های علمی دارای پانزدهمین مقام هستیم، دشمنان باید به خوبی پی ببرند که جوانان غیور ایرانی به هیچ وجه از پیشرفت‌های علمی در دنیا عقب نمانده و نخواهند ماند.

پاسدار علی نژاد نابودی ایران را جزو چهارمین راهبرد غربی‌ها بیان کرد و گفت: تحمیل هشت سال جنگ برای نابودی ایران و تدارک اغتشاشات اخیر علیه کشور جزوی از توطئه‌های دشمنان برای نابودی ایران بود، خرمشهر از لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتژی برای چهارمین بار اشغال شد در مرحله‌ی اول توسط انگلیسی‌ها برای دستیابی به هرات اشغال شد، در دفعات بعدی توسط عثمانی‌ها برای جداسازی سلیمانیه اشغال شد و درجنگ جهانی دوم نیز مجددا توسط انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها اشغال شد و در آخرین مرحله نیز پس از پیروزی انقلاب توسط نیروهای بعثی اشغال شد.

وی بهم ریختگی اوضاع سیاسی کشور توسط بنی صدر و نبود وحدت بین نیروها را از جمله دلایل اشغال و سقوط خرمشهر عنوان کرد و افزود: متاسفانه در زمان اشغال خرمشهر، رییس جمهور وقت هیچ اعتقاد و باوری به نیروهای مردمی و سپاه نداشت و بعد از خیانت‌های پی در پی، صدام بعد از ۳۴ روز موفق شد تا به شهر خرمشهر وارد شود.

وی ادامه داد: از زمانی که جنگ شروع شد بنی صدر طی ۱۷ ماه به عنوان رییس جمهور در کشور سمت داشت که ۹ ماه آن مربوط به دوره‌ی جنگ است در این دوره شاهد عدم حمایت از نیروهای مردمی بودیم و تمامی موفقیت‌ها به نفع دشمن بود بعد از عزل بنی صدر دوره‌ی دوم آغاز شد، دوره‌ی موفقیت آمیز و عملیات پیروزمندانه مانند عملیات فتح المبین، بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر به فرماندهی حضرت امام و وحدت نیروها در مقابل ارتش بعثی عراق رخ داد.

مسئول آموزش قرارگاه حمزه سیدالشهدا خاطرنشان کرد: دوره‌ی سوم از فتح خرمشهر تا پایان جنگ بود، بعد از فتح خرمشهر شاهد تغییر اوضاع سیاسی کشور شدیم، افزایش شور انقلابی، توانمندی مسئولان در دفاع از حق کشور در مجامع بین المللی از جمله این تغییرات بود.

وی با اشاره به سختی مراحل مختلف عملیات بیت المقدس، تشریح کرد: سخت‌ترین عملیات مربوط به عبور از کارون و پیشروی در جاده‌ی خرمشهر بود، در عملیات فتح خرمشهر رزمندگان طی ۱۱ روز در پشت خاکریز زیر گرمای هوا منتظر ماندند و پس از طی چندین روز راه به منطقه رسیده و به مدت ۲۳ شبانه روز جنگ کردند تا بتوانند خرمشهر را آزاد کنند.

وی تاکید کرد: لشگریان با از خود گذشتگی، ایثار و فداکاری و با دست خالی علیه دشمن جنگیدند و حتی در برخی موارد با غنایم جنگی به دست آورده علیه دشمن کارزا کردند.

وی بیان کرد: امروزه به حول قوه‌ی الهی و با رهبری مقام معظم رهبری و علم جوانان عزیزمان، ایران دارای تجهیزات پیشرفته‌ است و کشورهایی که زمان جنگ حتی از دادن سیم خاردار به ما خودداری می‌کردند اکنون از قدرت نظامی ایران می‌ترسند، تجهیزات قدرت نیست بلکه قدرت اصلی ما ایمان و علم جوانان کشور است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از وجود جوانان مومن، متعهد و با ایمان ما می‌ترسد، گفت: اکنون دشمن به ما محتاج است، ما هر گونه نیاز خود را برطرف می‌کنیم چرا که در دوران دفاع مقدس پی بردیم که چه چیزهایی نیاز داریم و لشکر الهی با همرنگی و همدلی به پیروزی دست یافت.

علی نژاد در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: زمانی که گروه‌های مقاومت در خاورمیانه تشکیل شدند هرکدام اعتقاداتی برای خود داشتند، حاج قاسم سلیمانی لشکری واحد و الهی با شعار گروه‌های مقاومتی را در کنار یکدیگر تشکیل داد و با شعار واحد یعنی جبهه‌ی مقاومت در مقابل جبهه‌ی استکبار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه رزمندگان بعد از پیروزی پرچم کشور را بر سر درب مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآوردند، گفت: مسجد محور و سنگر الهی است و همواره باید پر از جمعیت باشد، هیچ زمانی نباید سخن امام ره را فراموش کنیم که هر چیزی که داریم از خداست.

وی افزود: رزمندگان وجبی از خاک خرمشهر را به دشمن ندادند درحالیکه قبلاً هرات و بخشی از خاک کشور در زمان شاه‌های قبلی به راحتی از دست رفته بود ولی رزمندگان از جان و خون خود گذشتند ولی وجبی از خاک خرمشهر را به دشمن ندادند.

وی با بیان اینکه طبق فرموده‌ی مقام معظم رهبری خرمشهرها در پیش داریم، گفت: اکنون دشمن در راستای اهداف و آرمان‌ها، حجاب و عفاف ما برنامه ریزی کرده است باید حواسمان را جمع کنیم و بدانیم که دشمن هیچ زمانی دست از سر ما برنخواهد داشت.

مسئول آموزش قرارگاه حمزه سیدالشهدا ادامه داد: مکتب‌های غربی در بین جوانان ما جایی ندارد، مکتب ما مکتب اسلامی است لذا امروزه دشمن هرچقدر هم تلاش کند و هجمه وارد کند موفق نخواهد شد؛ چرا که خانواده‌های ما اجازه نمی‌دهند دشمن کاری کند.

وی با بیان اینکه دشمن توسط عوامل نفوذی موفقیت‌هایی در گذشته داشت، گفت: اکنون نیز این تلاش‌ها وجود دارد ولی به حول قوه‌ی الهی، خانواده‌ها محکم با شجاعت مقابل دشمنان ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: امروزه سنگر دشمن تغییر یافته است و در فضای مجازی تیر به سوی جوانان ما پرتاپ می‌کند جوانان نیز باید هوشیار و آگاه بوده و توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.