اتصال ۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان بوکان به اینترنت پهن باند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در جلسه بررسی وضعیت پوشش ارتباطی روستاهای شهرستان بوکان گفت: 40 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان تا پایان شهریور ماه سال جاری به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند متصل می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، قاسم جلیلی‌نژاد اظهار داشت: وضعیت پوشش ارتباطات روستای بوکان از متوسط  استانی پایین تر است و تلاش می کنیم این وضعیت را بهبود ببخشیم.

جلیلی نژاد افزود: طی سال گذشته با تمام مشکلات در تامین تجهیزات ۳۰ روستای این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی با اشاره به مصوبات شورای برنامه ریزی استان و همچنین در خصوص تعهد اجرای سایت های HLD  شهرستان بوکان اظهار داشت: با ارتقاء تکنولوژی سایت های ۴۰ روستا،پوشش ارتباطی روستاهای شهرستان بوکان جاری به ۱۰۰ درصد می رسد.

مدیر کل ارتباطات استان تصریح کرد:در صورت نیاز به تامین پهن باند مورد نیاز در روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان برای تامین بحث انتقال ۴۰ روستای مذکور وزارت ارتباطات از محل اعتبارات طرح USO نسبت به توسعه فیبر نوری روستایی اقدام می کند.

بر اساس این گزارش مقرر شد فرمانداری شهرستان بوکان در تسهیل تامین زیرساخت های لازم و تامین جاده دسترسی و برق برخی از سایت ها که دارای هزینه نامتعارف هستند، برای اجرای پروژه همکاری های لازم را انجام دهند.

باباخان اسکندرى سرپرست فرمانداری این شهرستان، ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و موقعیت های شهرستان خواستار افزایش پهنای باند و رفع نقاط کور در بعضی از نقاط روستایی شهرستان بوکان شد و گفت:نیاز است با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی شهرستان بوکان در بخش‌های مختلف و نیازها و کمبودهای ارتباطی این منطقه، طرح توسعه ارتباطات به ویژه در روستاها و ایجاد یک تحول گسترده و جدی در حوزه ارتباطات شهرستان،در دستورکار قرار گیرد.