معدنکاری باید با دانش بروز و توجه به تجربه انجام شود

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: عملیات معدنکاری امروزه باید با دانش بروز جهانی و با توجه به تجربیات گذشته صورت گیرد تا بتوانیم بهترین و بیشترین بهره برداری را از منابع معدنی در راستای توسعه اقتصادی استان داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، عبدالحمید سرتیپی در جمع اساتید دانشگاه صنعتی ارومیه اظهار داشت: عملیات معدنکاری امروزه باید با دانش بروز جهانی و با توجه به تجربیات گذشته صورت گیرد تا بتوانیم بهترین و بیشترین بهره برداری را از منابع معدنی در راستای توسعه اقتصادی استان داشته باشیم.

وی افزود: هدف از معدنکاری بهره مند شدن از منابع خدادادی در راستای توسعه اقتصادی و خلق ثروت است که باید با بهره برداری از مواد معدنی موجود در استان بصورتی علمی و اصولی که باید تمام موازین زیست محیطی و طبیعی در آن رعایت شده باشد به یک توسعه یافتگی در مناطق معدن خیز دست یابیم و در این راستا باید مدیران و دستگاه های ذیربط همکاری های لازم را در چهار چوب قانونی را داشته باشند.

سرتیپی تصریح کرد: دانش بروز و پیشرفته مطابق استاندارد های جهانی در حوزه معدنکاری یکی از راه های دستیابی به ذخایر معدنی بیشتر با کمترین تخریب منابع طبیعی و آلودگی زیست محیطی نیاز امروزه می باشد و به همین دلیل باید دانش آموختگان رشته های زمین شناسی و معدن مورد توجه قرار گیرند که عدم توجه به دانش آموختگان رشته های تخصصی معدن و زمین شناسی سبب خواهد شد که در آینده با مشکل کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه معدنکاری روبرو شویم.

مدیرکل صمت استان تأکید کرد: دانش آموختگان رشته های زمین شناسی و معدن باید آموخته های تئوری خود را بصورت عملی با حضور در معادن تجربه کنند تا از این طریق این امکان فراهم گردد که معدنکاری را در استان به سمت و سوی علمی سوق دهیم.

گفتنی است این نشست به همت دانشگاه صنعتی ارومیه و با حضور جمعی از اساتید گروه معدن دانشگاه و کارشناسان گروه معدن مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در محل سالن جلسات این دانشگاه برگزار گردید.