افتتاح کارگاه سفال در ارومیه/ وجود ۱۸۵ کارگاه در آذربایجان غربی

یک باب کارگاه سفال در ارومیه با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، یک باب کارگاه سفال در ارومیه با حضور مرتضی صفری، مدیرکل و محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این مراسم با بیان اینکه این کارگاه با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد ریالی و با اشتغال‌زایی برای ۲ نفر راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: در سطح استان ۱۸۵ کارگاه سفال وجود دارد که از این تعداد ۲۵ مورد در ارومیه قرار داشته است.

مرتضی صفری با تشکر از نگاه ویژه استاندار و سایر مسئولان استانی در توجه به حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی افزود: خوشبختانه نگاه‌ها به این حوزه تغییر پیدا کرده و روزهای خوبی در پیش رو است.

او ادامه داد: گردشگری در کنار حوزه‌های صنعت، بازرگانی و کشاورزی از جمله چهار حوزه پیشران توسعه استان بوده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: وقتی گردشگری به‌عنوان یکی از حوزه‌های پیشران توسعه مطرح است باید اعتبارات و نیروی کار این حوزه نیز افزایش یابد که خوشبختانه اقدامات خوبی در این راستا آغاز شده و امید است نتایج مثبتی نیز داشته باشد.