افتتاح ایستگاه پایش کیفی هوای در پیرانشهر

طی مراسمی و با حضور مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی، فرماندار پیرانشهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی و مسؤلان شهرستانی، ایستگاه پایش کیفی هوای پیرانشهر در محوطه هواشناسی این شهرستان به مناسبت هفته محیط زیست افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، اسماعیل سیمائی مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان غربی در آئین افتتاح این ایستگاه پایش کیفی هوای در پیرانشهر گفت: همه روزه شاهد اقدامات مؤثر برای “مهار تورم و رشد تولید”  هستیم چرا که این نامگذاری هوشمندانه توسط مقام معظم رهبری، وظایف همه مسئولین را سنگین کرده و تحقق شعار سال نیازمند بسیج همگانی و عزم ملی و انسجام همه جانبه است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پیرانشهر یکی از شهرهایی است که در معرض آلودگی ناشی از پدیده گردوخاک با منشاء خارجی قرار دارد، وجود این دستگاه در ایام بروز پدیده گرد و خاک و گردو غبار می تواند در فرآیند پیش بینی مفید و موثر واقع گردد.

به گزارش هواشناسی، در این مراسم  مدیرکل محیط زیست نیز، ضمن ابراز خرسندی  این دستگاه دانش بنیان و تولید داخل است که صرفه جویی های اقتصادی را در برداشته و همچنین قابلیت نصب نرم افزار بر روی گوشی و اعلام کیفیت هوا به صورت آنلاین برای کاربران را دارا می باشد.