درآمدزایی شهرداری از طرح زوج و فرد به قیمت ایجاد نارضایتی

طرح زوج و فرد خودروها سالهاست که توسط شهرداری های شهرهای بزرگ برای کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، تصویب کننده طرح زوج و فرد در شهرها با شهرداری و سازمان ترافیک و مجری آن پلیس راهنمایی و رانندگی می باشد.

در ارومیه نیز طرح زوج و فرد از سال ۱۳۹۱ در خیابان امام به اجرا درمی آید.

اینجانب به خاطر سکونت در خیابان امام مجبور به تردد در این مسیر بوده و اخیرا توسط ماموران راهنمایی مستقر در میدان ایالت به خاطر عدم رعایت زوج و فرد جریمه شدم.

لذا برای دریافت برگه تردد به اداره راهنمایی مراجعه کردم که گفتند برای اخذ برگه تردد باید به سازمان ترافیک شهرداری بروم و آدرس خیابان دفاع مقدس را دادند.

در مراجعه به محل متوجه شدم سازمان ترافیک در این آدرس برگه تردد صادر نمی کند و کارکنان راهنمایی و رانندگی آدرس مکان مورد نظر را نمی دانند!

بهرحال پس از پرس و جو مرا به آدرس سازمان ترافیک در خیابان والفجر- ساختمان رایان ارجاع دادند. در آنجا نیز مسئول مربوطه که خانم بود گفت که هزینه صدور برگه تردد به مدت یک سال مبلغ ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می باشد!

بنابراین با خودم گفتم شهرداری ارومیه بجای حل مشکل ترافیک شهری و کمک به شهروندان، درصدد درآمدزایی برای خویش هست حتی به قیمت ایجاد نارضایتی برای مردم.

ختم سخن اینکه این سئوال را از شهردار – مدیران شهری و سازمان ترافیک و حتی اعضای شورای شهر می پرسم: بنظر شما با این هزینه آیا کسی حاضر می شود تا برگه تردد طرح زوج و فرد را دریافت کند یا راضی می شود هر از چندی توسط ماموران راهنمایی جریمه شود؟

سئوال دومی هم که به ذهن خطور می کند این هست که سازمان ترافیک و شهرداری ارومیه طی مدت بیش از ۱۰ سالی که از اجرای طرح مزبور می گذرد، گزارشی از مبالغ دریافت شده را اعلام کرده و اعلام کنند این درآمد در چه مواردی هزینه شده است؟

کمال الدین نیک رفتار خیابانی