جاده میانگذر زخمی که درمان نشده عمیق شد! / آخرین میخ را بر تابوت دریاچه اورمیه زدند/ تابستان داغ و سناریوی قدیمی

ای کاش پلی در کار نبود و ما ساعت ها منتظر رسیدن نوبت برای سوار شدن به کشتی می ماندیم.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، دیگر نیازی به پل برای گذر از دریاچه اورمیه نیست.بدون پرداخت عوارضی از کنار پل رد شوید!خواب کافی نیست؟؟؟!!!!

یک زمانی اتاق فکر ارامنه با انتشار شایعه وجود طلا در کله و یا شکم قوچ های سنگی، مردم را به نابودی آن ها سوق داد.مدتی بعد مسئولین با ایجاد راه میانبر غیر اصولی و غیر مهندسی روی دریاچه اورمیه آن را خشک و روزگاری مافیای چوب کمر به همت نابودی طبیعت منطقه کرده است.

همانطور که هست یکی از عوامل کم آبی دریاچه اورمیه خشکسالی می باشد که عامل اصلی آن هم احداث سدهای غیر اصولی بر روی رودخانه های منتهی به دریاچه، احداث دهها هزار حلقه چاه غیر مجاز در اطراف آن( به منظور کشاورزی) و از همه مهم تر و تاثیر گذار تر احداث پلی غیر اصولی در قلب این نگین آذربایجان می باشد.اینجا جایی ست که نه مهندسی حال و حوصله نظارت بر کار خود دارد و نه نظارتی بر کار مهندس.ابری دزدیده می شود تا جایی دیگر باروری شود! یک کوه یک تاریخ هویت یک استان شاید هم یک کشور  از بیخ کنده می شود و وسط دریاچه ریخته می شود! و گفتند برای شما پل ساختیم.آب دهها استان را انتقال دادند به اصفهان تا در کارخانه ذوب آهن، آهن ذوب کنند.هندوانه بکارید!! در این استان اجازه کشت زعفران را نمی دهند.پل دریاچه اورمیه به سان تیری بود در قلب این نگین آذربایجان.داس ها و دشنه هایتان نابود باد که محیط زیست این استان را نشانه گرفتید.

اما همچنان معتقدم که وضع امروزی نگین آذربایجان به دلیل سنگ هایی بود که وسط دریاچه ریختند به اسم پل.( نه احداث پل). چراکه این پل یکی از مزخرف ترین پل های دنیاست.۹۰ درصد مسیر را با خاک پر کردند و برای ۱۰ درصد آن پل ساختند! کجای دنیا همچین پلی ساخته اند؟! دریاچه اورمیه را با سیمانی که زیر پل ریخته اند خفه کردند.

سدهای غیر اصولی،از بین بردن جنگل ها و غارت چوب، بی توجهی به آبراهها سیل بندها و پیش بینی ها، بی کفایتی مسئولین، نتیجه اش می شود فاجعه انسانی و پست های لایک خور: تسلیت ایران من.! فراموش نکنیم که غبار نمک برخاسته یا بهتر بگیم :اگر بمب ۸ میلیارد تنی نمک که از بستر خشکیده دریاچه اورمیه بلند شودکشتزارها و باغ ها را تهدید می کند.معاش ۱۵ میلیون جمعیت را تهدید می کند.

کتمان حقایق، خود خیانت در برابر تاریخ، آیندگان و خاک پدری ست.انجمن هایی چون سبزاندیشان، ناجیان نبض زمین و… که مدافع حقوق دریاچه اورمیه هستند و یا بودند، باید پاسخگوی فعالیت های بی ثمر و وقت خریدن مسئولین جهت نابودی دریاچه باشند.

ای کاش پلی در کار نبود و ما ساعت ها منتظر رسیدن نوبت  برای سوار شدن به کشتی می ماندیم.

نویسنده:اکبرسعادت