رئیس کل دادگستری آذربایچان غربی

جهش اشتغال در آذربایجان‌غربی اتفاق افتاده است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: خوشبختانه با تلاش همه فعالان اقتصادی و مدیران در استان، جهش اشتغال اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ناصر عتباتی  در شصت و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با تبریک عید سعید غدیر خم اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش همه فعالان اقتصادی و مدیران در استان جهش اشتغال اتفاق افتاده است.

وی افزود: از سوی دیگر وضعیت اقتصادی و تولید کشور ایجاب می‌کند که در مقوله تولید نگاه انتفاعی و درآمدزایی نبوده و اولویت رشد و توسعه تولید و اشتغال پایدار باشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاران گفت: باید برای جذب حداکثری سرمایه گذاران از امتیازات و تخفیفات قانونی بهره گرفت و راه را برای سرمایه گذاری در استان هموار کرد.

وی بیان کرد: در این زمینه و در جهت حمایت از تولیدکنندگان، باید قوانین و مقررات به نفع تولید و اشغال تفسیر شود و از مدیران شجاع و دلسوز در این باب حمایت لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به عملکرد کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری استان گفت: در سه ماهه سال ۱۴۰۲مشکلات ۳۵ واحد تولیدی در این کمیته طرح و بیش از ۴۰ مصوبه برای حل مشکلات آنها تصویب و ۲۵ واحد تولیدی هم مورد بازدید میدانی قرار گرفته است.

عتباتی تاکید کرد: در عین حال که باید حقوق دولت و بیت المال مد نظر باشد حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی و تولید کنندگان هم باید حفظ و حمایت شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به فرارهای مالیاتی برخی قانون گریزان گفت: حساب این افراد که به ظاهر فعال اقتصادی هستند با تولیدکنندگان دلسوز و زحمتکش که دغدغه تولید و اشتغال در کشور را دارند کاملا جدا‌‌ است و دستگاه قضایی آنان را حمایت و با قانون گریزی مقابله می‌کند.