ادبیات قلدری شایسته ی هیچکس نیست / توهین به پراید توهین به ملت و مهندسین است؟

به راستی می شود از الفاظ برخی مسئولین فهرستی درست کرد که به نوعی گویای حال مردم است.

قارتال نیوز_ مثلا: شما نزن اجباری نیست-برو گمشو-خودت بمال-سبوس بخور- توهین به پراید توهین به ملت و مهندسین است و در یک کلام هرکس خوشش نمی آید جمع کنه از ایران بره!! تفاوتی در این کلمات وجود ندارد همگی حاصل یک نگاه هستند: نگاهی که مارا به جای شهروند رعیت می پندارد.آن نگاهی که پشت این کلمات است روح انسان را خراش میدهد.

مسئله فقط تماشاچی رذالت بودن نیست.آدم های پست رذالت را راه حل هم میبینند.تهی شدن این جامعه از اخلاق و مردانگی یک شبه اتفاق نیافتاده است.مخاطب این واژگان کنیزان و بردگان نیستند.

تربیت اخلاقی در جامعه با شکست مواجه شده است، چراکه تربیت نیاز به بستری از استانداردها و حفظ مداوم آن ها دارد.در جامعه ای که این استانداردها وجود ندارد یا خیلی پایبندند، پرهیزکاری فردی کفاف پروسه انتقال اخلاقیات به دیگران را نمی دهد.چه این دیگران فرزند باشند چه شاگرد، چه رفیق و چه مخاطب غریبه.

آگهی های پر تعداد این روزها:

معاوضه پشت بام با پراید

پشت بام ۹۶ متری با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان یعنی متری ۳ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان به فروش می رسد.

بخشی از وصیت نامه شهید توکلی:

نماز را به وقتش که برایش تعیین شده بخوانید.و به خاطر بیکاری قبل وقت،تعجیل ننمایید و به خاطر اشتغال به کارها از وقتش تاخیر میندازید.و بدانید قبول هرچیزی از اعمال شما تابع نماز شماست.مبادا کاری کنید که به عذر خواهی بکشد.در هنگام وسعت و فراخی زیاد خوش نباشید و در هنگام سختی هراسان و ناتوان مباشید.جاهل را با دانش بیاموزید و با عالم گفتگو نمایید.کسی که امانت را خوار کند و در خیانت به اموال و جان،چرا کند و نفسش و دینش را از آن پاکیزه نکند هر آینه خود را در دنیا در خواری و ذلت افکنده.

نویسنده: اکبر سعادت