در راستای توسعه دیتای روستاهای شهرستان سردشت مصوب شد

ارتقاء تکنولوژی 16 سایت و ایجاد 2سایت جدید

در شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان غربی با حضور استاندار آذربایجان غربی وضعیت توسعه ای شهرستان سردشت بررسی و برای توسعه دیتای روستاهای این شهرستان ارتقاء تکنولوژی 16 سایت و ایجاد 2سایت جدید مصوب شد.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان غربی این بار در شهرستان سردشت  اظهار کرد: تمامی مصوبات در حوزه های عمرانی و اقتصادی در سطح شهرستانی با انجام بازدیدهای میدانی و شناسایی ظرفیت موجود اتخاذ شده که به عنوان نقشه راه محرومیت زدایی منطقه استفاده می شود.

وی با تاکید بر پیگیری مداوم روند اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی ادامه داد: از فرماندار و مدیران شهرستانی انتظار داریم تا اجرایی شدن کامل مصوبات، پیگیر رفع مشکلات و موانع بر سر راه باشند.

استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت پیگیری جذب اعتبارات ملی توسط مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرده و اظهار داشت: برای جبران عقب ماندگی شهر مرزی سردشت از اعتبارات ملی استفاده می شود تا شاخص توسعه یافتگی در این شهرستان به متوسط استان نزدیک شود.

محمدصادق معتمدیان  استاندار آذربایجان غربی در جلسه جمع بندی مصوبات سفر به شهرستان سردشت افزود: همه اقدامات و برنامه ریزی ها باید بر اساس آمایش سرزمین و مزیت های نسبی تعریف شده برای هر منطقه صورت گیرد.

قاسم جلیلی نژاد، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در این جلسه ضمن مقایسه تطبیقی آمار و شاخص های استانی و کشوری در حوزه های پوشش جاده ای، ضریب نفوذ تلفن همراه و ثابت و پهنای باند شهری و روستایی گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال آتی پوشش اینترنت روستاها و مناطق کم برخوردار بالاتر از متوسط کشوری شود.

وی عنوان کرد:برای توسعه اینترنت روستایی شهرستان سردشت ارتقاء تکنولوژی 16 سایت و ایجاد دو سایت جدید در دستور کارقرار می گیرد تا پایان سال 1401 عملیاتی شود.

مدیر کل ارتباطات استان بیان کرد: توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های ‏وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در استان برای تحقق آن به جد پیگیر هستیم.