تابستان تبعیضی

همه با هم بگویید: «سیییییب»؛ بگویید سیب تا ادای خندیدن را دربیاورید.

قارتال نیوز_ارومیه: بگویید سیب تا همه کسانی که بعد عکس‌‌تان را می‌بینند، فکر کنند شما در حال خنده بوده‌اید. بگویید سیب تا عکس‌تان زیباتر شود، تا شادتر به نظر برسید، تا همه چیز قشنگ‌تر شود و سال‌های آینده که به این عکس نگاه می‌کنید، از دیدنش دوباره لبخند روی لبان‎تان بنشیند.

خاورمیانه شامل ۲۲ کشور با جمعیتی حدود ۳۵۰ میلیون نفری است، که جمع کل تولید ناخالص ملی آن کمتر از اسپانیای ۴۰ میلیون نفری است.

یک مبحث مهم گم شده در زندگی کودکان این جامعه اوقات فراغت است. بایستی گفت که موضوع اوقات فراغت و تفریح حتی برای کودکان و نوجوانان به شدت طبقاتی است.نه فقط بخشی که به امنیت و توانمندی مالی مربوط است بلکه دسترسی به امکانات، آگاهی والدین، آزادی انتخاب، شناخت توانایی و استعداد فردی، بررسی نیازهای عاطفی و روانی کودکان در بسیاری از شهرها و روستاهای این جامعه اساسا وجود ندارد و دسترسی اندک به آن هم بسیار انتخابی است.از طرفی طراحان وبرگزار کنندگان این برنامه ها اغلب گروه هایی هستند که میتوان آنرا نه تنها مفید که در بخش زیادی آسیب رسان هم هستند. ساز و کار کانون پرورش فکری کودکان باآن نفوذ مویرگی در دور افتاده ترین نقاط ایران و برنامه های مهم در حوزه تئاتر و سینما و کاردستی و مجسمه و… یکی از نیازهای فردای ایران عزیزمان است.

آن چه مسلم است این که سطح پایین آموزش در کشورهای جهان سوم ناشی از فقر عمومی و فقدان امکانات کافی است چرا که بسیاری از مناطق توسعه نیافته به ویژه روستاهای کشورهای فقیر فاقد مکتب و دیگر امکانات اولیه‏ی آموزشی می باشند. همچنین فقر خانواده ها و به کار گماردن فرزندان شان از سنین نوجوانی بر موانع آموزش عمومی در این مناطق می افزاید. علاوه بر این کیفیت آموزش عمومی نیز در این کشورها بسیار نامطلوب است… ما باید برای کودکان و نوجوانانمان برنامه های روشنی داشته باشیم.

نویسنده: اکبرسعادت