تراکتور۱_۳سپاهان / آتش‌بازی پسران مورایس در حساس‌ترین بازی هفته

سپاهان اصفهان در دیداری خانگی موفق شد تراکتور تبریز را با شکست بدرقه نماید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌وسوم، شب گذشته افتتاح شد که در مهم‌ترین بازی، پرسپولیس به عنوان مدافع قهرمانی توانست در ورزشگاه آزادی تهران با یک گل از سد آلومینیوم اراک بگذرد. در دیگر مسابقات شب گذشته، گل‌گهر سیرجان با ۳ گل توانست فولاد خوزستان را در دیداری خانگی شکست بدهد و ذوب‌آهن اصفهان هم در انزلی مقابل ملوان بردی ۲ بر یک را به‌دست آورد. نبرد تیم‌های نساجی مازندران-پیکان تهران و استقلال خوزستان-شمس‌آذر قزوین برنده نداشت و هر دو مسابقه با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

لیگ بیست‌وسوم در شرایطی شب گذشته شروع به کار کرد که اهالی فوتبال چشم‌انتظار برگزاری مهم‌ترین مسابقه هفته بودند؛ مسابقه‌ای که با حضور تیم‌های سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز که دوره پیش‌فصل موفقی را پشت سر گذاشتند و توانستند ستاره‌های سرشناسی را هم به خدمت بگیرند، دیشب از ساعت ۱۹ در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان برگزار شد. همزمان با دوئل جذاب شاگردان ژوزه مورایس و پاکو خمس، تیم‌های هوادار تهران و مس رفسنجان هم در ورزشگاه پاس قوامین تهران مقابل هم صف‌آرایی کردند.

خودنمایی خریدهای تابستانی در شب جنجالی نقش جهان

سپاهان اصفهان که فصل گذشته توانست به عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌ها برسد، به دنبال آن بود تا در بازی نخست خود در فصل جدید شروع طوفانی را مقابل یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های لیگ داشته باشد. اتفاق جنجالی در اردوی سپاهانی‌ها، عدم ثبت قرارداد عیسی آل‌کثیر و برایان دابو به‌واسطه رقم قرارداد آن‌ها بود که باعث شد تا این دو بازیکن نتوانند در فهرست تیم‌شان در مسابقه امشب حضور پیدا کنند. در نقطه مقابل، تراکتوری‌ها با باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی‌شان مشکلی برای استفاده از خریدهای جدید خود نداشتند و همین مسئله باعث شد تا یکی از پرستاره‌ترین دوئل‌های فصل امشب در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شود.

پیام حیدری قضاوت مسابقه حساس امشب را برعهده داشت و از ساعت ۱۹ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان که میزبان نزدیک به ۲۵ هزار تماشاگر بود، نبرد تیم‌های سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز آغاز شد. سپاهانی‌ها از همان دقایق ابتدای مسابقه به دنبال مدیریت بازی بودند و تلاش‌شان بر این بود که بتوانند به گل برتری برسند. بعد از چند همکاری تیمی نصفه‌ونیمه، سرانجام پاس در عمق دیدنی محمد دانشگر به فرشاد احمدزاده رسید که وینگر طلایی‌پوشان به سختی توپ را به شهریار مغانلو رساند و آقای گل فصل گذشته با تیزهوشی توانست در دقیقه ۱۱ دروازه تراکتور را باز کند تا اولین موقعیت جدی مسابقه به اولین گل سپاهان در مسابقه امشب تبدیل شود.

سرخ‌پوشان تبریزی با وجود دریافت گل، ناکام در خروج از لاک دفاعی بودند و تلاش‌شان برای خلق موقعیت گلزنی روی دروازه سپاهان بی‌ثمر بود. در دقیقه ۲۴، ارسال خطرناک شهریار مغانلو در محوطه جریمه تراکتور به رضا اسدی رسید که ضربه اسدی با واکنش فوق‌العاده پورحمیدی همراه شد تا گل دوم سپاهان به‌ثمر نرسد. یک دقیقه بعد از مقاومت پورحمیدی مقابل ضربه اسدی، خرید گران‌قیمت طلایی‌پوشان موفق شد روی پاس رضا شکاری دروازه تراکتور را باز کند و موفق به گلزنی برابر تیم فصل گذشته خود شد تا با گلزنی اسدی در دقیقه ۲۵، اختلاف به ۲ گل برسد.

مغانلو که در فرمی ایده‌آل در مسابقه امشب قرار داشت، به دنبال آن بود تا بتواند گل سوم بازی را در همان نیمه نخست بزند که بعد از چند تلاش نافرجام، جدی‌ترین موقعیت گلزنی برای او در دقیقه ۳۷ به‌وجود آمد که ابتدا مهاجم باتجربه سپاهان موفق شد شجاع خلیل‌زاده را از پیش‌روی بردارد و سپس اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه مغانلو با اختلاف کم از بالای دروازه سرخ‌پوشان تبریزی به بیرون رفت.

بازیکنان دو تیم در طول نیمه نخست نمایش درگیرانه‌ای داشتند که این مسئله باعث شد تا قبل از دقیقه ۴۵، ۴ بار کارت زرد از جیب پیام حیدری خارج شود. در دقیقه (۵+۴۵) درگیری شدید محمد دانشگر و صفا هادی باعث شد تا این دو بازیکن هم به جمع بازیکنان دارای کارت زرد در مسابقه امشب اضافه شوند تا جنجالی غیرمنتظره، نیمه اول با برتری ۲ گله سپاهان به پایان برسد.

سپاهانی‌ها در نیمه دوم هم تیم برتر زمین مسابقه بودند و نه‌تنها از برتری ۲ گله خود حراست کردند، بلکه موفق شدند به شمار گل‌ها خود بیفزایند. بعد از چند حمله نصفه‌ونیمه، محمد دانشگر با ارسالی بلند توپ را به محوطه جریمه تراکتور رساند که اشتباه شجاع خلیل‌زاده و خروج عجیب حسین پورحمیدی باعث شد تا در دقیقه ۶۰، رضا شکاری با ضربه سر گل سوم را به سود سپاهان به‌ثمر برساند.

خمس بعد از آنکه تیمش گل سوم را دریافت کرد، به سراغ تغییر و تحولات در ترکیب تیمش رفت تا بلکه با حضور بازیکنان تازه‌نفس، از بار شکست سنگین بیرون از خانه کاسته شود. نمایش درگیرانه دو تیم باعث شد تا پیش از رسیدن به دقیقه ۹۰، نیلسون جونیور مدافع برزیلی سپاهان و صفا هادی هافبک عراقی تراکتور از زمین مسابقه اخراج شوند. هادی با کارت قرمزی که در مسابقه امشب دریافت کرد، دوئل حساس هفته آینده مقابل پرسپولیس را از دست داد. تراکتوری‌ها بعد از چند حمله نصفه‌ونیمه سرانجام در دقیقه ۸۹ توسط سعید کریم‌آذر به گل رسیدند اما گلزنی کریم‌آذر هم به کمک شاگردان خمس نیامد تا در پرگل‌ترین بازی هفته نخست، سپاهان بردی ۳ بر یک را خانه جشن بگیرد.

طلایی‌پوشان اصفهانی با توجه به برتری ۳ گله در مسابقه امشب توانستند بعد از استقلال تهارن و گل‌گهر سیرجان در رتبه سوم جدول لیگ بیست‌وسوم در هفته نخست لیگ برتر قرار گیرند. در نقطه مقابل هم تراکتوری‌ها با وجود خرید ستاره‌های پرشمار ناکام در کسب نتیجه بودند؛ آن‌هم در شرایطی‌که شاگردان خمس در هفته دوم باید چهارشنبه ۲۵ مردادماه در خانه به مصاف پرسپولیس تهران بروند و سپاهان هم در همان روز در دربی اصفهان مقابل ذوب‌آهن قرار گیرد.