افزایش ۶۳ درصدی خرید تضمینی گندم در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در بازدید از مراکز خرید تضمینی محصول گندم این شهرستان گفت: خریداری محصول گندم تولیدی مازاد بر مصرف گندم کاران شهرستان میاندوآب توسط مراکز خرید تضمینی این محصول از ۷۷ هزار تن گذشت.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رضا مقدم در رابطه با این خبر گفت: سال زراعی گذشته حدود ۴۷ هزار تن محصول گندم تولیدی کشاورزان شهرستان میاندوآب توسط مراکز خرید تضمینی خریداری شد که امسال این رقم ۶۳ درصد افزایش نشان می دهد.

وی یادآور شد: امسال ۲۰ هزار و ۳۹۶ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت محصول گندم با تولید بالغ بر ۱۰۰ هزار تن، اختصاص یافت که نسبت به سال زراعی گذشته ۳۲ درصد تولید این محصول افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی با مطلوب ارزیابی نمودن کیفیت گندم خریداری شده تصریح کرد: در بازدیدهای امروز میزان و کیفیت محصول گندم خریداری شده مورد رصد و آنالیزهای انجام شده از نمونه های گندم در برآورد اُفت مفید و غیرمفید بویژه درصد رطوبت، سن زدگی و وجود بذور علف های هرز در محصول خریداری شده” مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار و مسئول صنایع غذایی و تبدیلی کشاورزی شهرستان میاندوآب نیز در این بازدید حضور داشتند.