مواجه نامزد های انتخاباتی با سه دسته از رای دهندگان

نامزد های انتخاباتی در کشور ایران در انتخابات های مختلف با سه دسته از رای دهندگان مواجه هستند که در مطلب زیر به بررسی آن ها پرداخته شده است.

نامزد انتخاباتی با سه دسته رای دهنده مواجه است:

اول_ طرفداران نامزد: منظور آن دسته از رای دهندگانی است که هم اکنون تصمیم دارند به نامزد رای دهند.

دوم_ طرفداران رقبای نامزد: منظور آن دسته از رای دهندگانی است که تصمیم دارند به رقبای نامزد رای دهند.

سوم_ رای دهندگان ترغیب پذیر: منظور آن دسته رای دهندگانی است که هنوز تصمیم نگرفته‌اند به کدام یک از کاندیداها رای دهند و باید این گروه برای رای دادن ترغیب شوند.
باید تعیین شود چه چیزی رای دهندگان شما را از دیگر رای دهندگان متمایز می‌کند ؛ در این خصوص دو روش وجود دارد که عبارت اند از:

۱. مناطق جغرافیایی رای دهنده: بر اساس مناطق جغرافیایی که رای دهندگان در آنجا ساکن هستند تعیین کنید چه کسی به شما رای می‌دهد.

۲. هدف‌گیری جمعیتی: منظور تقسیم کردن جمعیت رای دهنده به گروه‌ها، دسته‌ها یا زیر مجموعه‌های مختلف از جمعیت است.

باید مشخص گردد کدام گروه‌های جمعیتی راغب به رای دادن به شما هستند.

پس از آن بدیهی است پیام‌های شما برای این گروه‌ها طراحی و فرستاده می‌شود؛ دو عامل کاهش کارایی در مسیر این هدف‌گیری وجود دارد، اول گروه‌های جمعیتی که برمی‌گزینید بسیار کوچک باشد. دوم، نامزد دیگری با خصوصیات مشابه برای گروه هدف مزبور جذاب باشد.

این نکته شایان ذکر است که گروه‌های جمعیتی که به رقبای شما رای می‌دهند باید در مسیر هدف‌گیری شما باشد و منطقی است که شما روی گروه هدف خویش برنامه‌ریزی و منابع را صرف کنید.