ایران۳_۰چین / دیوار چین در جهنم ارومیه فرو ریخت

تیم والیبال ایران در مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا با شکست تیم ملی چین راهی فینال شد.

به‌ گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، شاگردان بهروز عطایی در دست نخست این دیدار با ترکیب سید محمد موسوی، میلاد عبادی پور، میثم صالحی، امین اسماعیل نژاد، محمد طاهر وادی، محمد ولیزاده و محمد رضا حضرت پور پا به این دیدار گذاشتند.

بازیکنان تیم ملی چین دست نخست را با جنگندگی شروع کرده و نشان دادند رقیبی از پیش بازنده در این مسابقه نیستند، اما تیم ملی ایران که از حمایت بالای ۶ هزار تماشاگر حاضر در سالن غدیر ارومیه بهره مند بود، با یک بازی حساب شده و به دور از استرس توانست دست نخست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود خود به اتمام برساند.

ست دوم‌ این دیدار هم دو تیم با ارائه یک بازی دیدنی و‌ پایا پای با کسب امتیازات بسیار نزدیک، دست جذابی را در سطح جهانی رقم زده بودند که موجب ایجاد یک هیجان وصف ناپذیر در بین تماشاگران شده بود، اما این شاگردان بهروز عطایی بودند که با تکیه بر حمایت تماشاگران و تجربه بالای کسب شده در دیدار های جهانی موفق شدند با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ فاتح این ست شوند.

چینی ها که در ست سوم این دیدار چیزی برای از دست دادن نداشتند با تمام توان وارد میدان شده بودند و توانستند ۳ امتیاز از ایران پیشی بگیرند، اما این پایان ماجرا نبود و بازیکنان ایران قصدی برای دادن حتی یک ست به حریف نداشتن و با زدن سرویس های فوق العاده صابر کاظمی ورق بازی را برگردانند و توانستن امتیازات از دست داده را جبران کنند.

ست سوم، دست امید و اقتدار بود دستی که برای زدن هر سرویس و آبشار عظم ۶ هزار تماشاگر یاری و یاور بازیکنان بود و سرانجام آن رقم زدن نتیجه ۲۵ بر ۲۳ و در مجموع ۳ بر صفر به سود ایران روی اسکوبرد سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه هک شود.

ایران با این پیروزی باید روز شنبه در دیدار نهایی به مصاف تیم ملی ژاپن برود و تیم ملی چین در دیدار رده بندی برای کسب مقام سوم این مسابقات با تیم ملی قطر روبه رو شود.