گازرسانی به ۴۷۴ شهر، روستا و صنایع آذربایجان‌غربی در هفته دولت

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی از افتتاح و کلنگ‌زنی گازرسانی به ۴۷۴ شهر، روستا و صنایع این استان در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، علیرضا شیخی در رابطه با این خبر اظهار کرد: برای هفته دولت سال‌جاری افتتاح گاز یک شهر و ۱۶۷ روستای استان با مجموع ۱۶ هزار و ۳۶۱ خانوار پیش بینی شده است.

وی افزود: طی این هفته، مشعل گاز شهر تخت سلیمان تکاب برای برخورداری ۲۵۳ خانوار ساکن در این شهر که با صرف ۸۰ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده است، روشن می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برای افتتاح گاز این روستاها ۵۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است، افزود: ۶۴ مورد از این روستاها برای ارومیه، ۱۴ مورد بوکان، ۱۲ مورد شاهین‌دژ، ۱۱ مورد خوی، ۱۱ مورد اشنویه، ۱۰ مورد نقده و مابقی نیز به بقیه شهرها مربوط است.

شیخی همچنین به افتتاح گاز ۶۰ مورد از صنایع استان اشاره کرد و گفت: برای افتتاح گاز این صنایع، ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در ادامه، با اشاره به کلنگ‌زنی گاز ۱۹۰ روستای استان طی هفته دولت، خاطرنشان کرد: با اجرا و اتمام گازرسانی به این روستاها، در مجموع ۴۳۷۶ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.به گفته مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی، برای اجرای پروژه گازدار کردن این روستاها، ۴۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

شیخی در ادامه با اعلام اینکه طی هفته دولت کلنگ گازرسانی به ۵۶ مورد از صنایع بر زمین زده می‌شود، افزود: ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرایی شدن این پروژه‌ها صرف می‌شود.