فرماندار تکاب:

راه دسترسی روستای قینرجه از انتهای چراغتپه آسفالت می شود

فرماندار تکاب از تخصیص اعتبارات لازم جهت اجرای طرح هادی و آسفالت معابر روستای قینرجه خبر داد.

به گزارش خبرنگار قارتال نیوز از تکاب،اسماعیل حیدری آزاد طی سخنانی در جمع اهالی روستای هدف گردشگری قینرجه بخش تخت سلیمان گفت: افتتاح طرح ها و پروژه های عمرانی حاصل تلاش های یک تیم کاری و منسجم و پیگیری های مشترک با نماینده مجلس، حمایت های امام جمعه و همراهی اعضای شورای تامین و شورای اداری است.

حیدری آزاد رمز اصلی موفقیت و خدمت گذاری را وحدت و همدلی مسئولین دانسته و گفت: این پروژه ها نتیجه وحدت و همدلی و هم افزایی مجموعه شهرستانی می باشد، بطوری که ۴۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های توسعه ای شهرستان جذب شده که در سطح کشور کم نظیر است.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی ۱۰۳ پروژه جدید در هفته دولت گفت: امسال ۴۳۰ میلیارد پروژه افتتاحیه داریم که نسبت به هفته دولت سال گذشته رشد ۳ برابری داشت که نشان دهنده عنایت ویژه دولت سیزدهم به مناطق محروم است.

بر اساس این گزارش،حیدری آزاد، فرماندار تکاب بیان داشت: برای اولین بار در سطح کشور پول نقد برای اجرای پروژه ها گرفتیم.

حیدری آزاد پیرامون پروژه های راه سازی نیز گفت : هزار میلیارد اعتبار توسعه محور تکاب – شاهین‌دژ در سفر ریاست جمهوری به استان بود که علاوه بر ۳۸.۵ کیلومتر اولیه ۱۲ کیلومتر دیگر نیز به آن اضافه شد.

وی ادامه داد: پروژه راهسازی تکاب – دندی راکد و غیر فعال بود که در این ۱۸ ماه فعال شده است و با پیگیری های مشترک با شتاب مناسبی کار می کنند.

فرماندار تکاب در زمینه آسفالت محورهای روستایی گفت: با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار راه دسترسی ۱۳ محور روستایی به زودی آسفالت خواهد شد.

وی افزود: ۱۰ میلیارد تومان برای ادامه  آسفالت محور نبی کندی – قزقاپان و ۱۰ میلیارد تومان هم برای آسفالت محور کرفتو در بخش های تخت سلیمان و مرکزی جذب کردیم.

حیدری آزاد با اشاره به حمایت های ویژه استاندار  آذربایجان غربی برای اتمام پروژه ها گفت: بدون اختلاف و با پرهیز از حاشیه فقط به دنبال توسعه زیرساخت های تکاب هستیم.

فرماندار تکاب همچنین در جمع اهالی روستای قینرجه در خصوص برنامه های عمرانی و توسعه ای این روستا گفت: ۶۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های عمرانی روستای هدف گردشگری قینرجه در کمیته برنامه ریزی ۱۴۰۲ شهرستان تصویب شده که پیگیر تخصیص آن هستیم.

وی افزود: ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح هادی قینرجه هزینه خواهد‌ شد و برای ساماندهی مجموعه آبگرم قینرجه نیز ۲۰ میلیارد ریال تخصیص دادیم.

حیدری آزاد خاطر نشان کرد: برای طرح روکش آسفالت مسیر چراغتپه تا قینرجه هم ۳۵ میلیارد ریال تخصیص یافته که عملیات زیرساخت این محور آغاز شده و بزودی آسفالت می شود.