بانوی تیرانداز آذربایجان غربی؛

آینده ام با تیر اندازی شروع شده و قرار است با تیر اندازی تمام شود

دنیا ارشدنیا، عضو اردوی تیم ملی تیراندازی نوجوانان ایران در بخش ویژه گفتگوی خبری قارتال نیوز نحوه ورود خود به این رشته ورزشی را روایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، دنیا ارشدنیا ملی پوش ارومیه ای تیم ملی تیراندازی کشورمان در پاسخ به اولین سوال خبرنگار ما در خصوص بیوگرافی خود اینگونه پاسخ میدهد: متولد سال ۱۳۸۵ و تیرانداز رشته تپانچه هستم، ابتدا این رشته ورزشی را با هدف تفریحی شروع کرده و سپس با گذر زمان به تپانچه علاقمند شدم که با تلاش و پشتکارم مدال‌های مختلف چندین دوره مسابقات استانی را کسب کردم و موفق به حضور در مسابقات کشوری شدم.

قارتال نیوز: مشوق‌های شما در این رشته چه کسانی هستند؟
ارشد نیا: مشوق‌های من در این مسیر ابتدا خانواده‌ام و سپس آقای حقی بودند که از طریق همین مصاحبه از آن ها تقدیر و تشکر میکنم.

قارتال نیوز: بزرگترین آرزو و هدف شما در تیراندازی چیست؟
ارشدنیا: اصلی‌ترین هدف من شرکت در مسابقات جهانی و کسب مدال طلای المپیک است. دوست دارم باعث سربلندی کشورم باشم.

قارتال نیوز: آیا تا به حال تصمیم به ترک رشته تیراندازی گرفته اید؟
ارشدنیا: خیر. به این رشته علاقه فراوانی دارم و باور قلبی من این است که گذاشته ام با تیراندازی شروع شده و آینده ام با تیراندازی ادامه خواهد داشت.

قارتال نیوز: آیا تیراندازی می‌تواند پشتوانه مالی مناسبی برایتان باشد؟
ارشدنیا: بله، در صورت عضویت در تیم ملی یا شرکت در مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک تیراندازی می تواند باعث درآمدزایی شود، اما در حال حاضر درآمدی از این راه ندارم.

قارتال نیوز: الگوی ورزشی شما چه کسی است؟
ارشدنیا: من به تیراندازهای کشورم افتخار می‌کنم. هانیه رستمیان و نجمه خدمتی الگوهای من در این رشته هستند.

قارتال نیوز: رشته تیراندازی در آذربایجان غربی با چه مشکلات و موانعی رو به رو است؟
ارشدنیا: استان ما دارای استعداد های بسیار نابی در رشته تیراندازی است که از بین آنها چندین نفر در اردوی تیم ملی تیراندازی حضور دارند، اما با این وجود مسئولین استان هیچ تجهیزاتی برای سالن های تیراندازی محیا نکرده اندو پیشتیبانی خاصی از این رشته مدال آور صورت نگرفته است.

ارشد نیا ادامه میدهد، در صورت فراهم سازی امکانات برای زیر ساخت های استان، آذربایجان غربی می تواند تورنومنت های کشوری و بین المللی را برگزار کند.

در حال حاضر تمامی هزینه ها و امکانات لازم توسط خود ورزشکاران با کمک خانواده هایشان تهیه می شود. در همین راستا از مسئولین امر تقاضای حمایت داریم، اگر بودجه‌ای تخصیص داده شود و تیراندازها حمایت شوند می توانند با مدال‌های رنگارنگ و کسب جایگاه‌های بین المللی در عرصه قهرمانی بدرخشند.

مصاحبه از مریم رضایی