۲ مرکز ثابت بوجاری تولید بذر غلات در میاندوآب فعال است

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: دو مرکز بوجاری ثابت و دو دستگاه بوجاری سیار بذور غلات در این شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رضا مقدم با اشاره به اینکه کشاورزی در میاندوآب از اهمیت بسزایی برخوردار است، اظهار کرد: میاندوآب یک از قطب‌های مهم کشاورزی در منطقه بوده و کشاورزی در این شهرستان نیز از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به نیاز سالانه کشاورزان در این شهرستان به سه هزار و ۹۰۰ تن بذر جهت کشت گندم و جو، افزود: حدود یک هزار و ۲۰۰ تن این نیاز از طریق بذور اصلاح شده با نظارت مرکز تحقیقات کشاورزی تأمین و بین زارعین توزیع می‌شود و مابقی نیاز کشاورزان شهرستان به بذر غلات جهت کشت، به میزان دو هزار و ۷۰۰ تن، از بذور خودمصرفی آنان تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه میاندوآب در تولید غلات نیز نقش مهم و بسزایی دارد، افزود: لذا راه‌اندازی مرکز بوجاری غلات یکی از نیازهای ضروری در شهرستان میاندوآب به‌منظور بوجاری و افزایش کیفیت و خلوص بذور خودمصرفی کشاورزان بود.

مقدم با اشاره به فعالیت دو مرکز بوجاری ثابت و دو دستگاه بوجاری سیار بذور غلات در میاندوآب، تصریح کرد: یکی از این مراکز ثابت بوجاری غلات و حبوبات با صرف اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان و باهدف دستیابی به حداکثر درصد خلوص بذور با توان جوانه‌زنی بالا و افزایش عملکرد محصولات زراعی در هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

دشت حاصلخیز میاندوآب با ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت و تولید سالانه بیش از ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی که معادل یک‌ششم تولیدات کشاورزی استان است؛ یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در آذربایجان غربی محسوب می‌شود.