آخرین وضعیت فاضلاب شهری تکاب / شهر طلایی ایران کماکان در بحران فاضلاب

به منظور بررسی وضعیت معدن طلای زرشوران جلسه‌ ای با حضور نماینده مردم تکاب وشاهیندژ در مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر و مدیر عامل جدید سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) برگزار گردید .

به گزارش خبرنگار قارتال نیوز از تکاب، در این جلسه که مدیران تهیه تولید و سایر کارشناسان سازمان هم حضور داشتند، همتی نماینده مردم تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح وضعیت معدن طلای زرشوران و اینکه تا بحال غیر از تخریب محیط زیست، منابع طبیعی، آلوده کرده آب های زیرزمینی وسطحی و … منفعت و عایدی برای مردم مظلوم تکاب نداشته است، گفت: پس از یکسال تلاش شبانه روزی و جلسات مکرر در سطح وزیر، معاون وزیر، مدیران و کارشناسان وزارتخانه های صمت و نیرو، نهایتاً کلنگ زنی فاضلاب شهری تکاب در دهه فجر ۱۴۰۱ انجام شده و مقررگردید در اوّلین فرصت مراحل اجرایی آن شروع شود.

وی با اعلام اینکه با استیضاح و تغییر وزیر و مدیرعامل ایمیدرو متاسفانه مراحل اجرایی پروژه راکد و به فی امان الله رها شد، تاکید کرد: احتمال می رود مدیران مربوطه چون نزدیک انتخابات و پایان دوره مجلس فعلی است تصوّر کنند که با اتلاف وقت از زیر بار آن شانه خالی کنند.

وی افزود: مردم تکاب از بابت عدم اجرای طرح  فاضلاب شهری شاید این تصوّر را داشته باشند که این یک نمایش و شوی تبلیغاتی است و همین مسئله به اعتماد مردم به مسئولان و نهایتاً دولت لطمه وارد می سازد، لذا درخواست حقیر بعنوان نماینده مردم صدور دستور اجرای توافقات قبلی است و تا روزی که نماینده هستم پیگیر حقوق حقه مردم بوده و خواهم بود.

در ادامه جلسه مدیران تهیه و تولید ایمیدرو دلایل خود را از توقف پروژه بیان کردند که اصلاً و قطعاًمنطقی و معقول به نظر نمی رسد.

موثق نیا مدیرعامل جدید ایمیدرو ضمن تشکر از پیگیریهای نماینده تکاب وشاهیندژ در مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما وظیفه خدمت به مردم را داریم و سعی میکنیم به وظایف خود درست وبه نحو احسن عمل کنیم.

همچنین مدیر عامل ایمیدرو به مدیران مربوطه دستورات لازم در این زمینه را صادر کرد.

در خاتمه مقرر گردید مدیرعامل کارخانه طلای زرشوران به همراه اکیپ مربوطه روز چهارشنبه هفته جاری جهت بررسی مجدد و جلسه مشترک با مدیر عامل آبفای استان آذربایجان غربی در راستای انجام توافقات عازم ارومیه شود و بلافاصه نتیجه را جهت اتخاذ تصمیمات مقتضی اعلام نماید.

طبق دستور مدیرعامل ایمیدرو مقرر شد مدیر تهیه و تولید نیز بررسیهای لازم و توافقات انجام شده را تا ۵ مهر ۱۴۰۲ انجام و جهت تصمیم گیری نهایی تقدیم مدیر عامل ایمیدرو نماید.