به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، پیمان آرامون با اشاره به حذف قطعی ۱۳ نقطه حادثه خیز در جاده های استان آذربایجان غربی، گفت: نقاط حادثهخیز کشور از دو طریق بازرسیهای سالانه همکاران راهداری از جادههای کشور و بر اساس دستورالعملهای ایمنی راهها احصاء و برای ایمنسازی آنها پروژه تعریف می شود که در همین راستا ۲۴ نقطه در استان آذربایجان غربی شناسائی و به راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ابلاغ شد که تاکنون ۱۳ نقطه در سطح استان به صورت کامل رفع شده و پروژه ایمن سازی در این ۱۳ نقطه اتمام یافته است.
وی افزود: با توجه به اینکه پروژههای ایمنسازی نقاط حادثه خیز تنوع زیادی دارد و از اجرای حفاظ بتنی گرفته تا اصلاح شیب شیروانی را در برمیگیرد، و از سویی دیگر با توجه به شناسائی نقاط جدید حادثه خیز در سطح استان و همچنین پروژه های ابلاغ شده به راهداری ۱۰ پروژه دیگر نیز در دست اقدام است که بیش از ۶۰ درصد این پروژه ها در مراحل پایانی قرار گرفته و به نقطه حذف نزدیک می شوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در پایان خاطر نشان کرد: اصلاح شانه های پیچ ملالر واقع در محور میاندوآب- بوکان ، پل مهلذان واقع در محور خوی – ماکو با پیشرفت ۹۵ درصد و پروژه شیخ لر واقع در محور بوکان – مهاباد با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در مراحل انتهائی پروژه هستند و مابقی پروژه ها از پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد برخوردار هستند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده از تداوم پایش واحدهای صنعتی دارای پتانسیل آلودگی هوا در این شهرستان خبر داد.
نخستین محموله پارچه به وزن ۲۲ تن و ارزش تقریبی ۱۰۰ هزار دلار از کشور چین، از طریق پایانه مرزی تمرچین وارد استان آذربایجانغربی شد و پس از ترخیص از گمرک برای استفاده در بازار مصرف آماده شد.
مدیرکل ثبتاحوال آذربایجانغربی گفت: روند کاهشی تولد در استان نگرانکننده است و لازم است همه دستگاهها برای تغییر این وضعیت اقدام کنند.
رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف آذربایجانغربی، بررسی دقیق مشکلات و برنامهریزی جدی برای تقویت این حوزه ضروری است.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه