گردن قالیبافان آذربایجان غربی زیر تیغ بیمه

معاونت بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت آذربايجان غربی از متوقف شدن ثبت نام جدید بیمه قالی بافی به دلیل کمبود اعتبارات در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، اسد فرهمند در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار این رسانه گفت: قالیبافان از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۳ با کمی و کاستی های بیمه از آن برخوردار بودند اما از این سال به دلیل کمبود اعتبارات، ثبت نام جدید آن متوقف شده است.

وی تصریح کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده در سال ۱۳۹۳ فی ما بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حال حاضر ۱۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه صندوق قرار گرفته است.

معاونت بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت آذربایجان غربی افزود: در سطح استان مجموعا ۷۲ هزار نفر قالی باف به صورت رسمی و غیر رسمی وجود داشته و یکی از شرایط صدور پروانه قالی بافی، اشتغال فعال ۲۰ نفر تحت مدیریت یک نفر است.

وی با اشاره به بی شمار بودن تعداد کارگاه‌های قالی بافی خانگی در آذربایجان غربی، گفت: در سطح استان ۲۳۴ پروانه کارگاه غیر متمرکز با مدیریت متمرکز برای اشتغال در این حوزه صادر شده است.

فرهمند با اشاره به حمایت اداره صمت آذربایجان غربی از قالیبافان اظهار داشت: برای اولین بار در کشور حمایت‌هایی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی، تحریک تقاضا در بازارهای داخلی برای قشر متوسط، طرح عرضه فرش اقساطی و تخصیص ۳ میلیارد تومان وام ۴ درصدی برای بافندگان صورت گرفته است.

خبرنگار: مریم رضایی