امداد رسانی و رهاسازی ۴۶دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک در روستاهای شهرستان باروق

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی از امداد رسانی و رها سازی به ۴۶دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک به استعداد ۵۱نفر در روستاهای شهرستان باروق توسط تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان میاندوآب خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، امیر جعفرزاده مدیرعامل استان:با توجه به بارش برف وکولاک در سطح استان گفت:  براساس‌ گزارش مردمی و ستاد مدیریت بحران با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (۱۱۲) جمعیت هلال احمر استان  در ساعت 13:00تاریخ 1400/10/30 مبنی برگرفتار شدن یک دستگاه مینی بوس با 6نفر  سرنشین در  منطقه مزبور، بعد از دریافت خبر از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات eoc هلال احمر استان و با هدف رهاسازی خودرو و امداد رسانی به سر نشینان خودروی گرفتار شده به محل حادثه اعزام شدند.
وی در تشریح این امدادرسانی گفت: 1 تیم  عملیاتی امداد و نجات بهمراه یک تيم پشتیبان شهرستان میاندوآب به همراه اکیپ راهداری و فرمانداری ومرکز فوریت پزشکی 115 ، پس از طی مسیر در این عملیات به ۴۶خودرو به استعداد ۵۱خانواده  امداد رسانی کردند.
امیر جعفرزاده افزود: در این عملیات 4 خودرو سنگین (2دستگاه لودر و 2دستگاه گریدر) مسیر 10روستا را برف روبی نموده و مسیر را برای امداد رسانی به خودرو ها باز نمودند و خانوار های گرفتار شده بعد از امداد رسانی  در یکی از روستاهای منطقه(زاغه )در منازل شخصی اسکان اضطراری شدند.
وی تشریح کرد : نیروهای امدادی با توزیع 20  قوطی کنسروجات ، 40 تخته پتو و 50 بسته جیره خشک شامل ( بیسکویت-خرما-آب معدنی) و 40 بسته غذای آماده  به افراد متأثر از این حادثه امداد رسانی کردند.
شایان ذکراست تلاش‌های راهداری  دراین عملیات نقش بسيار مهمی ايفا کرد.