آذربایجان‌غربی از استان‌های برتر در ورزش‌های ناشنوایان است

رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان گفت: آذربایجان‌غربی از استان‌های برتر در ورزش‌های ناشنوایان است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، مهران تیشه‌گران گفت: امروز برای پنجمین بار به استان آذربایجان‌غربی این بار برای شرکت در مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های ناشنوایان استان سفر و خوشحالم «عبدالسلام معروفی» رییس موفق هیات این استان بار دیگر توسط اعضا انتخاب شد.

رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان ادامه داد: حضور در برنامه تجلیل از قهرمانان ناشنوای استان به مناسبت هفته ناشنوایان و بازدید از سالن تخصصی در حال احداث این هیات که با حمایت اداره کل بزودی به بهره‌برداری خواهدرسید و باید از تلاش رییس هیات و حمایت کامل مدیرکل ورزش و جوانان و مسئولین این استان در تکمیل این پروژه قدردانی کنیم.

تیشه‌گران شرایط استان آذربایجان‌غربی را در بحث ورزش ناشنوایان ستود و اظهارکرد: این استان جزو استان‌های برتر کشور است و قهرمانان زیادی نیز معرفی شده است و امیدواریم بتوانیم در آینده نیز قهرمانان بیشتری از این استان در تیم‌های ملی و مسابقات مختلف حضور داشته باشند.

رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان مهمترین مشکل این قشر از ورزشکاران معیشت عنوان و افزود: فدراسیون تمام تلاش خود را برای حمایت از این ورزشکاران انجام داده و خوشحالیم با وزارت ورزش و جوانان نیز از این موضوع حمایت و بحث پاداش ورزشکاران مدال آور را از ۲۸ درصد به ۶۰ درصد افزایش دادند با این حال وظیفه فدراسیون تلاش برای حل مشکل معیشت این ورزشکاران را ادامه می‌دهد.

وی درخصوص مسابقات آتی نیز گفت: تیم ملی فوتبال ناشنوایان بعد از شکست آمریکا، امروز برای کسب مقام پنجم جهان در مالزی به مصاف آلمان خواهدرفت ضمن اینکه ماه آینده تیم ملی فوتسال به عنوان قهرمان دو دوره اخیر به مسابقات جهانی سائوپائولو اعزام و سپس میزبان مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در جزیره کیش و در اواخر سال میزبانی جودو قهرمانی جهان را خواهیم داشت و در اسفند نیز در مسابقات المپیک زمستانی در سه رشته شطرنج، فوتسال و اسکی اسنوبرد به آنکارا خواهیم رفت.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی هم افزود: از زمان حضور «تیشه گران» به عنوان رییس فدراسیون شاهد چندبرابر شدن حجم فعالیت‌ها و رسانه‌ای شدن ورزش ناشنوایان هستیم.

سجاد بیرامی اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان بصورت تمام قد از ورزش ناشنوایان حمایت می‌کند و بزودی سالن تخصصی این قشر از ورزشکاران نیز به بهره برداری خواهدرسید.

در مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربی، «عبدالسلام معروفی» با کسب همه آرا برای چهار سال دیگر به عنوان رییس هیات انتخاب شد.