برپایی چادر سلامت به مناسبت هفته سالمند در بوکان

سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: به مناسبت هفته سالمند و با شعار تحقق وعده های اعلان جهانی حقوق سالمندان چادر سلامت در شهر بوکان برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،  سوران ایوبی در تشریح این خبر اظهار داشت: در این طرح فشارخون، تست قند خون و وزن ۱۵۰ نفر افراد بالای ۳۰سال توسط کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان کنترل و اندازه‌گیری شد.

وی ادامه داد: همچنین در این چادر سلامت آموزش های بهداشتی در خصوص بیماری های واگیر و غیر واگیر بویژه دیابت و فشار خون و بیماری های دوره سالمندی به مراجعه کنندگان ارائه  شد.

 ایوبی  افزود: توزیع بروشور و پمفلت های آموزشی در بین عموم مردم از دیگر اقدامات انجام شده در چادر سلامت بود.

 سرپرست مرکز بهداشت بوکان اظهار داشت: مشارکت مردم در حوزه سلامت امری  بسیار مهم است که ما باید در این خصوص با همکاری و تعامل بیشتر در این مسیر گام برداریم.

وی گفت: آموزش و مشارکت مردمی در برنامه های بهداشتی می تواند در جلوگیری از بروز مخاطرات سلامت مؤثر و تاثیرات زیادی در تأمین سلامت مردم داشته باشد.

ایوبی اضافه کرد: با توجه به اینکه درمان بیماری ها دارای تبعات روانی، اجتماعی و اقتصادی است، تمرکز ما باید بر روی پیشگیری از بیماری ها باشد و با آموزش های لازم و جلب مشارکت های مردمی از بروز بیماری ها جلوگیری کنیم تا هزینه های فردی و اجتماعی کاهش پیدا کند.