تشکیل ۶۸ پرونده تخلف زیست محیطی در ۶ ماهه نخست سال / ۱۲۷ متخلف دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت : در 6 ماهه نخست سال جاری ، 68 پرونده تخلفات زیست محیطی در حوزه یگان حفاظت محیط زیست استان تشکیل شده و جهت طی روند قانونی به مراجع محترم قضایی ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، سعید شهند در تشریح این خبر اظهار کرد: در این خصوص ۱۲۷ متخلف دستگیر و  ۱۵ قبضه اسلحه شکاری ضبط  و با سیر روند قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شده است.

وی با اشاره به رصد فضای مجازی توسط تیم کارشناسی یگان حفاظت بیان کرد: ۱۱ مورد تخلف زیست محیطی در فضای مجازی  که عمدتا مربوط به فروش غیرمجاز حیات وحش بوده است ، شناسایی و متخلفین به مرجع قضایی معرفی شده اند.

شهند ادامه داد: در همین مدت، عملیات اطفای حریق در ۸٫۵ هکتار از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حضور به موقع مامورین یگان حفاظت محیط زیست ، عوامل آتش نشانی و با همکاری نیروهای انتظامی انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، برگزاری دوره های آموزشی در مدارس را از راهکار های اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و کاهش تخلفات در این زمینه دانست و افزود : در این راستا طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان در مدارس سراسر استان با حضور کارشناسان آموزش ادارات حفاظت محیط زیست برگزار می شود که در ۶ ماهه نخست سال جاری ۵۸۰ نفرساعت در این زمینه آموزش دیده اند.