کاهش تصادفات در آذربایجان غربی نیاز به همت جمعی دارد

رئیس پلیس راهور انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اينکه موضوع کاهش تصادفات در سطح استان نياز به يک کار جمعی دارد، گفت: انتظار می‌رود که با مشارکت شهروندان و همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های استان به نقطه‌ای برسیم که آمار تصادفات منجر به فوت به صفر برسد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، سرهنگ “حجت مشتاق” در جلسه ای که به منظور کاهش تصادفات در سطح استان با حضور دکتر “عتباتی” رئیس دادگستری استان و دادستان مرکز استان، معاون پیشگیری از جرم دادگستری، فرماندار، شهردار، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل پایانه های استان، مدیرکل پزشکی قانونی، مدیرکل بهزیستی استان، مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر، رئیس اورژانس و فوریت های پزشکی، مدیرکل بازرسی استان، برگزار شد، اظهار داشت: در راستای بیانات مقام معظم رهبری و تاکیدات فرمانده محترم فراجا، چشم انداز پلیس، کاهش تلفات درون شهری و جاده ای در کشور است و این امر با برنامه ریزی و همت تمامی دستگاه ها نیازمند است.

وی افزود: اصلاح زیر ساخت ها و رفع نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی می بایست از اولویت های اساسی سازمان ها در کاهش تصادفات جاده ای و درون شهری در سطح استان باشد و در این خصوص نیز بازخورد سنجی مناسب با آن صورت گیرد.

مشتاق در پایان خاطر نشان کرد: میزان تصادفات در استان در ۷ ماه نخست سال افزایش داشته است و به طور کلی میزان تصادفات استان وضعیت خوبی ندارد و امیدواریم که این وضعیت کنترل شود و شهروندان اصول ایمنی را رعایت کرده و به هشدار و توصیه های پلیس توجه کنند تا میزان حوادث کاهش یابد.

در ادامه این جلسه، دکتر “عتباتی” رئیس دادگستری آذربایجان غربی ضمن تقدیر و تشکر از مجاهدت های شبانه روزی پلیس راه و راهور انتظامی بر لزوم انجام به تکالیف و وظایف سازمان های دخیل در ترافیک و نیز هماهنگی بین دستگاهی و هم افزایی سازمان ها در کاهش تصادفات تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی نقاط حادثه خیز درون و برون شهری تا پایان سال بایستی اصلاح شود، گفت: اقدامات لازم و موثر برای هوشمند سازی و افزایش دوربین های ثبت تخلفات در معابر و جاده ها تا پایان سال بایستی انجام شده و سهم تقصیر سازمان ها در گزارشات تصادفی دقیقا اعمال و رئیس سازمان بایستی جوابگوی کم کاری سازمان متبوعه باشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پایان خاطر نشان کرد: طراحی معابر با اولویت عابر محور و احداث پل های عابر پیاده و فنس کشی زیر پل های عابر پیاده موجود جهت پیشگیری از ورود عابر پیاده در بزرگراه ها و همچنین رفع سریع نقص روشنایی معابر حتما می بایست صورت پذیرد.