ترویج فرهنگ کتابخوانی تاثیر مستقیم بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی دارد

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ارومیه به ریاست فرماندار شهرستان ارومیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، غلامحسین عماری با اشاره به اینکه کتاب وکتابخوانی ابزار توسعه فرهنگ است عنوان کرد:با ترویج فرهنگ کتابخوانی و تاثیر مستقیمی که بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی یک شهرستان دارد مانعی جدی بر افزایش آسیب های اجتماعی دارد.

عماری بیان کرد: نیاز است در مناطق حاشیه و کم‌برخوردار، در ابعاد و ظرفیت مناسب با دسترسی آسان کتابخانه احداث شود و این میسر نخواهد شد مگر با همکاری و تعامل ادارات و دستگاه‌های متولی، علی الخصوص شورای شهر و شهرداری ارومیه که با داشتن ظرفیت‌ های بی بدیل در واگذاری زمین و احداث کتابخانه قدم های مؤثری برداشته و حرکت جهادی نمایند .

در ادامه رئیس انجمن کتابخانه های عمومی ارومیه گفت: با توجه به اینکه یکی از شاخصه های فرهنگی هر شهرستان داشتن کتابخانه های عمومی است در این خصوص لازم است مسئولین شهرستان جهت تقویت بنیه فضاهای مطالعاتی شهرستان ساخت کتابخانه عمومی را در برنامه های خود داشته باشند.

نقی کریمی رئیس شورای شهر ارومیه نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و توجه ویژه به ترویج فرهنگ کتابخوانی،به نمایندگی از اعضای شورای شهر برای واگذاری زمین موردنیاز در منطقه بادکی جهت احداث کتابخانه اعلام آمادگی نمود .

گسترش کتابخانه های عمومی شهرستان جهت تشویق هرچه بیشتر شهروندان به امر کتابخوانی، شناسایی فضاهای مناسب جهت احداث کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان ، پیگیری جذب اعتبار جهت ساخت کتابخانه عمومی در بادکی و چندین مناطق پر جمعیت و کم برخوردار، از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود