دوازده ساعت پياده روی برای نجات بيمار بد حال در برف و کولاک آذربایجان غربی

مدیرعامل جمعيت هلال احمر آذربایجان غربی از امدادرسانی تیم های امداد و نجات کوهستان شعبه تکاب به فرد بد حال در برف و کولاک شهرستان تکاب خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، امیر جعفرزاده، مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از امدادرسانی تیم های امداد و نجات کوهستان شعبه تکاب به فرد بد حال در برف و کولاک شهرستان تکاب خبر داد.

وی افزود:طی ساعات گذشته بر اثر بارش برف شدید بیشتر مسیرهای مواصلاتی استان آذربایجان غربی به ویژه جاده‌های روستایی مسدود و یا با کندی تردد مواجه شدند جمعیت هلال احمر شهرستان تکاب با هدف امدادرسانی به بيمار بد حال در روستای تندرلو که در فاصله 31 کیلومتری محور تکاب به سقز قرار داشت، بعد از هماهنگی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، دو تیم کوهستان از شعبه مرکزی به محل روستا اعزام شدند.

جعفرزاده تصریح کرد: یکی از موارد چشم گیر این حادثه ، پیمايش بیش از 16 کیلومتر بصورت رفت و برگشت جهت دسترسی به بیمار بد حال و انتقال آن به مرکز درمانی بود که با توجه به توان بالای نجاتگران آن شهرستان و تجربیات کاری خود، توانستند بیمار بد حال را توسط تجهیزات تخصصی ( بسکت ) بصورت پیاده حمل و در نقطه امن توسط خودروی آمبولانس جمعیت هلال احمر به مرکز درمانی انتقال نمایند.