سایه سنگین انتخابات مجلس بر سر نمایندگان فعلی ارومیه/ عملکردهایی که فقط در حد خبر بود

با نزدیک شدن به پایان چهار سال دوران حضور نمایندگان مجلس در ساختمان بهارستان، بررسی عملکرد نمایندگان منتخب مردم بیانگر تاثیرات آن ها در حوزه انتخاباتی خود شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، سال ۱۳۹۸ تنور انتخابات داغ شده بود، با عدم صلاحیت چهره های شاخص و شناخته شده از گردونه انتخابات راه برای حضور نامزد های جدید و تا حدودی کمتر شناخته شده بین مردم به مجلس باز شد.
خروج دولت آمریکا از برجام فرصت خوبی را ایجاد کرده بود تا چهره های که جبهه مخالف با دولت وقت را داشتند برای حضور در مجلس بهره لازم را از این مسئله برده و خود را برای نشستن روی صندلی مجلس آماده کنند.
در همان موقع بود که سه نماینده کنونی حوزه انتخاباتی ارومیه سید سلمان ذاکر، وحید جلال زاده و روح اله حضرت پور با نطق های طوفانی عملکرد دولت و مدیریت شهری را مورد نقد قرار می دانند و چشم اندازی برای ساختن مدینه فاضله برای مردم متصور می شدند.
حضراتی که همیشه از پیشرفت و آبادانی سخن می گفتند و در تمامی شعارهایشان دم از آزادی و شفافیت در مجلس می زدند از زمان حضورشان در مجلس هیچ گاه در برابر افکار عمومی نسبت به عملکرد و آرای خود یا تصویب قوانینی که می توانست موجب آبادانی و پیشرفت کشور یا فقط حوزه انتخاباتی خود یعنی ارومیه باشد، حرفی به میان نیاورده اند.
اکنون که چرخ فلک دوباره چرخیدن گرفته و نمایندگان کنونی بار دیگر برای حضور در مجلس ثبت نام کرده اند، با نزدیک شدن به ایام انتخابات و قبل از شروع رسمی تبلیغات برای آماده سازی افکار عمومی به منظور گرفتن دوباره رای اعتماد از مردم ، نمایندگان فعلی ارومیه در حال دستاورد سازی و نشان دادن عملکرد نه چندان قابل دفاع خود هستند.
نمایندگانی که از هر فرصتی برای تطهیر عملکرد چند ساله خود استفاده می کنند، این موضوع می تواند قایق رانی در دریاچه ارومیه باشد یا استفاده ابزاری از پتانسیل بالای والیبالی که مردم عاشقانه و به دور از سیاست های آقایان به آن عشق می ورزند یا حتی خون کودکی ۳ ساله که صدای نماینده تهران نشین را هم بعد از چهار سال در می آورد، اما چه سود که دیگر مجالی برای این کارها نیست و از هر لحظه بیشتر شعر (آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا) استاد شهریار را در ذهن مردم تداعی می کند.
شکی نیست که با نزدیکتر شدن به روزهای تبلیغاتی حرکات پوپولیستی این نمایندگان جهت تنویر افکار عمومی روز به روز بیشتر خواهد شد، در این میان سید سلمان ذاکر گوی سبقت را از رقبا ربوده و به خون کودک معصوم هم در جهت رسیدن به اهداف خود رحم نکرد و آن را دستاویز مقاصد انتخاباتی خود نمود.
شاید روح اله حضرت پور بیشتر از هر کسی به پایان دوران پدر خوانده و یارانش در عرصه سیاسی ارومیه آگاه تر است، یاران با وفایی که بیشترین تاثیر در گرفتن رای اعتماد از مردم را برای حضرت پور داشته اند، همین امر موجب شده تا حضرت پور متصرد فرصتی مناسب باشد تا از آب گل آلود بازار انتخابات ماهی بزرگی را صید کند، حتی اگر به قیمت یادآوری دوران پدرخواندگی باشد.
اکنون که هر سه نماینده بار دیگر برای حضور در صحن مجلس و شرکت در ماراتن انتخابات ثبت نام کرده اند، با توجه به عملکردی که برای ارومیه و استان داشته اند باید منتظر ماند و دید که مردم دوباره به آن ها اعتماد خواهند کرد یا اینکه جواب آن ها را اینبار با میزان رای خود خواهند داد.
گروه رسانه قارتال نیوز جهت اطلاع و آگاهی هرچه بیشتر مردم شریف ارومیه آمادگی خود را جهت ارائه عملکرد مثبت نمایندگان فعلی ارومیه را در صورت ارسال از طرف دفتر این نمایندگان اعلام می نماید.

خبرنگار علی سرخ چهره