رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی استان آذربايجان غربی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه ای در سازمان مديريت و برنامه ريزی استان، گفت: اين دوره آموزشی جز مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان و از مهمترين و ضروری ترين دوره هايی بود كه تاكنون برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز؛ حسین سپهری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص دوره برگزار شده سواد رسانه ای که طی دو روز اخیر با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد با اشاره به نقش پر رنگ رسانه و شبکه های اجتماعی در زندگی روز مره مردم گفت: این دوره جز مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان و از مهمترین و ضروری ترین دوره هایی بود که تاکنون برگزار شده است.
وی افزود: موضوع سواد رسانه و جهاد تببین از مطالبات مقام معظم رهبری است که بارها در بیاناتشان بر آن تاکید داشته اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تصریح کرد: علاوه بر سواد رسانه ای، فرهنگ و اخلاق رسانه را هم باید مورد توجه قرار داد و سواد رسانه در جهاد تببین برای امید آفرینی و بازسازی اعتماد مردم را مورد تاکید قرار داد و در این راستا باید به بیانه گام دوم انقلاب هم توجه کرد.

حسین سپهری با بیان اینکه جهاد تببین نوعی جهاد خدمت است عنوان نمود: اگر به رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در همه بخش‌ها توجه کنیم راه خروج از بسیاری مشکلات را به ما نشان خواهد داد.

وی افزود: رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است و دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه پاسخگویی، شفافیت و تببین اقدامات پیش قدم باشند و مسئولین باید فرهنگ انتقاد پذیری سازنده را در خود تقویت کرده و از انتقادات سازنده به عنوان یک راهکار برای حل مشکلات استفاده کنند.

سپهری در ادامه عنوان نمود: رسانه ها باید با همدلی و همفکری با ابزار قدرتمندی که  در اختیار دارد در جهت امید آفرینی و اعتماد سازی مردم تلاش نمایند و در بیان مطالب در کنار نقاط قوت، ضعف ها را نیز به مردم اطلاع رسانی کنند.