دیدار سرکنسول ترکیه با شهردار ارومیه

سرکنسول جدید ترکیه و هیات همراه  با حضور در محل شهرداری ارومیه با حسین مهدی‌زاده، شهردار ارومیه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حسین مهدی‌زاده در دیدار  با جونیت آکبال، سر کنسول جدید ترکیه که صبح امروز سه شنبه در محل سالن جلسات شهید سلیمانی شهرداری ارومیه انجام شد، با اشاره به ظرفیت های متعدد شهر ارومیه در حوزه‌های مختلف، خواستار افزایش روابط و تعامل هر چه بیشتر طرفین در زمینه‌های متقابل شد.

مهدی زاده در این دیدار وجود اشتراکات منطقه‌ای از جمله زبان، دین، فرهنگ فی مابین را از جمله عوامل توسعه روابط متقابل عنوان کرد و افزود: اشتراکات فرهنگی متعدد می‌تواند عامل مهمی برای حضور و بسط ارتباطات مختلف در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی شهر ارومیه با شهرهای ترکیه باشد.

شهردار ارومیه با اشاره به تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین ارومیه و ارزروم ترکیه، بر عقد این تفاهم نامه بین ارومیه و سایر شهرهای ترکیه نیز اعلام آمادگی کرد.

سرکنسول ترکیه هم در این دیدار ضمن اعلام آمادگی کشور متبوع خود و استقبال از گسترش روابط و همکاری‌ها در حوزه‌های مرتبط بر افزایش تعاملات فی مابین تاکید کرد.

وی در ادامه با اعلام اینکه درسال ۲۰۰۶ کارمند کنسولگری بوده است، ارومیه را شهری زیبا و با ظرفیت ها و پیشرفت‌های بسیار خواند و گفت: برای رسیدن به اهداف مشترک بین دو کشور تلاش کرده و از تمامی ظرفیت‌های کنسولی استفاده می‌کنیم.

تعریف یک هفته فرهنگی مشترک بین طرفین، توسعه آژانس‌های گردشگری جهت تسریع در رفت و آمدها، ایجاد خطوط هوایی و بسترسازی برای استفاده از ظرفیت‌های مشترک، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و صنایع دستی و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری از جمله موارد مطروحه در این دیدار بود.