طی یک روز انجام گرفت؛

طرح ضربتی عملیات توسعه شبکه در باروق برای جلوگیری از قطعی گاز شهرک صنعتی میاندوآب

رئیس اداره گاز میاندوآب گفت: برای جلوگیری از قطع گاز مشترکین شهرک صنعتی، شهر باروق و روستاهای تابعه در قالب یک برنامه مدون، ظرفیت میزان گاز توزیعی را افزایش و با اجرای این طرح توان پایداری شبکه گاز طبیعی در پیک مصرف را بالا بردیم.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، بهمن مختاری اظهار کرد: عملیات افزایش حجم اتتقال و تقویت فشار گاز شهرک صنعتی میاندوآب، شهر باروق و ۴۱ روستای آن تنها در عرض ۱۲ ساعت اجرا شد تا قطعی گاز، مشکلی برای شهروندان ایجاد نکند.

وی با بیان این مطلب که ظرفیت ایستگاه CGS میاندوآب هم در جریان این عملیات از ۱۰ هزار متر مکعب به ۳۰ هزار مترمکعب در ساعت افزایش پیدا کرد گفت: شیر ۱۲ اینچ خروجی این ایستگاه نیز در طی همین عملیات نصب شد.

اجرای سه مورد اتصال عایقی در ایستگاه CGS و ایستگاه TBSشهرک صنعتی هم از دیگر بخش‌های مهم این عملیات بود که مختاری به آن اشاره کرد.

مختاری ادامه داد: اتصال نهایی بر روی خط تغذیه جهت رساندن انشعاب گاز به کارخانه آسفالت شهرداری و کشتارگاه هم در این عملیات چند ساعته توسط مهندسان شرکت گاز استان و نیروهای متخصص و عملیاتی میاندوآب انجام گرفت.

وی اجرای این عملیات را برای جلوگیری از قطعی احتمالی گاز در فصل پیک مصرف ضروری دانست وگفت: مدیریت توزیع گاز و پایداری شبکه توزیع به منظور جلوگیری از افت احتمالی فشار و قطع آن در شهرک صنعتی میاندوآب، شهرستان باروق و روستاهای تابعه آن از اهداف اجرای عملیات بود.

رییس اداره گاز میاندوآب گفت: در طی این عملیات اتصال نهایی خط ۶ اینچ تغذیه گاز پتروشیمی میاندواب برای ایجاد ایستگاه جدید گاز هم انجام گرفت.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ متر از خط تغذیه محور میاندوآب شاهین دژ هم به دلیل تعریض جاده و عملیات راهسازی جابجا شد اظهار داشت: خط تغذیه ۱۲ اینچ باروق هم که برای تقویت جریان گاز طبیعی این شهرستان و روستاهای تابعه طراحی شده بود به شبکه گاز کشور متصل گردید.

مختاری با اعلام اینکه باروق و روستاهای تابعه در مجموع ۵۹۵۲ مشترک دارند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۵۹۱ مشترک، شهری و ۴۳۶۱ مشترک نیز روستایی هستند.