نزدیک به ۶۰۰۰ نفر در آذربایجان‌غربی تحت پوشش طرح های ایمنی جاده ای قرار گرفتند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری نزدیک به ۶۰۰۰ نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش طرح های ایمنی راکبین ادوات کشاورزی، وانت بار، راکبین موتور سیکلت، مدارس حاشیه راهها و عابران پیاده قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ایرج دست نشان با بیان اینکه طرح آموزش ایمنی به کاربران جاده‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بالغ بر ۶۰۰۰ نفر از عابران پیاده، دانش آموزان، موتورسواران، رانندگان وانت بار و ادوات کشاورزی، تحت پوشش طرح های ایمنی جاده‌ای آموزه های ایمنی را فرا گرفته و اقلام آموزشی با محتوای ایمنی جاده ای را دریافت کردند.

دست نشان ادامه داد: عابران پیاده، دانش آموزان و رانندگان موتور سیکلت به ترتیب بیشترین نفرات آموزش دیده طرح های ایمنی جاده‌ای آموزه های ایمنی را به خود اختصاص دادند.

وی در ادامه با اشاره به طرح آشکارسازی و ارائه تجهیزات ایمنی رانندگان افزود: علاوه بر ارائه آموزش های ایمنی نزدیک به ۴ هزار نفر از رانندگان ادوات کشاورزی، وانت بار و راکبین موتورسیکلت نسبت به نصب برچسب شبرنگ برای آشکارسازی اقدام کردند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: نزدیک به یک هزار عدد کلاه ایمنی بین راکبین موتور سیکلت آذربایجان‌غربی برای افزایش سطح ایمنی توزیع شده است.

وی با توجه به آشکارسازی ناوگان عمومی گفت: بیش از ۴٠٠ عدد وسیله نقلیه سنگین در پایانه سیمان بار و پایانه بار آذربایجان‌غربی به برچسب و شبرنگ برای افزایش ایمنی مجهز شدند.