سرپرست اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان تکاب

انجام بیش از ۳ هزار مورد بازرسی در تکاب

سرپرست اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان تکاب اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه در راستای نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی، غیر صنفی، تولیدی، خدماتی، توزیعی و سطح عرضه ۳ هزار و ۴۷ مورد بازرسی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حسین محمود زاده گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه در راستای نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی، غیر صنفی، تولیدی، خدماتی، توزیعی و سطح عرضه ۳ هزار و ۴۷ مورد بازرسی انجام شده است.

سرپرست اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان تکاب افزود: بازرسی های انجام شده در بازه زمانی یاد شده ۵۲ فقره پرونده تخلف برای واحدهای صنفی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر به مراجع ذیصلاح ارجاع گردید.

محمود زاده تصریح کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۵۴۴ مورد بازرسی نیز از واحدهای پخت نان در شهرستان تکاب انجام و ۲۴ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش نزدیک به ۹۰ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

سرپرست اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان تکاب عنوان کرد: آرد تخصیصی که برای پخت به نانوایان تحویل داده می شود حق مردم منطقه و حوزه فعالیتی آن واحد نانوایی می باشد که نانوایان موظف به پخت و توزیع آن به مردم همان منطقه می باشند، عرضه خارج خارج از شبکه نان و آرد خام از سوی نانوایان تخلف بوده و در صورت مشاهده با افراد خاطی مطابق قانون نظام صنفی رفتار خواهد شد.

محمود زاده خاطر نشان کرد: تمام واحدهای صنفی، خدماتی و توزیعی موظف به الصاق برچسب قیمت بر روی کالاهای موجود در واحد صنفی و واحدهای خدماتی نیز باید قیمت خدمات قابل ارایه در واحد را بصورت بنر و یا تابلو در معرض دید عمومی قرار دهند و در غیر اینصورت تخلف صنفی گرانفروشی محسوب خواهد شد.

سرپرست اداره صمت تکاب اضافه کرد: همشهریان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی از سوی واحدهای صنفی و غیر صنفی را می توانند از طریق سامانه ۱۲۴ بصورت شبانه روزی با ما در میان بگذارند تا در اولین فرصت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.