تفکیک ایده های یک مشت آشغال یا ایده های تفکیک آشغال

مقرر شده است که برای مقابله با کار کودکانی که شیشه های ماشین را تمیز می کنند؛ ماشین های بدون شیشه تولید بشه و برای جلوگیری از گلفروشی کودکان هم گل ها جمع آوری بشن.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، باید ترسید و شرم کرد از روزی که زباله گردی را به عنوان یک کار به رسمیت شناخت و لباس فرم برایش تهیه کرد…سال ها پیش گفته بودند:

“از پلیس درخواست می کنم به مسئله زباله گردی ورود کند تا نسبت به فرهنگ سازی و تهیه لباس و ساماندهی زباله گردها اقدام شود”.

آن دیگری می گفت: قرار است “مخازن زباله قفل دار شوند تا زباله گرد نتواند از مخزن زباله بردارد.”

( در پی ارائه این طرح هوشمند؛ مقرر شده است که برای مقابله با کار کودکانی که شیشه های ماشین را تمیز می کنند؛ ماشین های بدون شیشه تولید بشه و برای جلوگیری از گلفروشی کودکان هم گل ها جمع آوری بشن و…)

به تازگی ایده ی جدیدی نیز مطرح شد: “زباله هارا تفکیک کنید تا کار برای زباله گرد سخت شود”.

به راستی کدام یک از ایده های شما را عملی کنیم؟ چرا آموزش به کودکان محروم از تحصیل- کارآفرینی برای مادران خانواده- فراهم کردن زمانی برای کودکی کردن این کودکان به دوز از زباله؛ آزار جنسی؛ اعتیاد- موارد پزشکی خانواده ها-روان درمانی و… را تفکیک نمی کنید؟

حقیقتا جای شهدا خالیست…اینجا زنی در غربت تمام، نان سفره اش را در میان زباله های این شهر می جوید؛ نان به یغما رفته توسط اختلاسگران و مفسدین اقتصادی که با دیدن روزانه هزاران زباله گرد؛ ایده و نظر مطرح می کنند… جای شهدا بیش از بیش خالیست.

طبق آمارهای رسمی فقط در تهران ۱۵ هزار نفر زباله گرد وجود دارد که نشانه ای از فلاکت مزمن و ریشه داری ست.

نویسنده:اکبرسعادت