آلبوم موسیقی عاشیقی« ایشیق یول » در ارومیه رونمایی و منتشر شد

همزمان با هفته فرهنگی ارومیه ، آلبوم موسیقی عاشیقی « ایشیق یول » روز دوشنبه چهارم بهمن ماه سال جاری به همت واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی در سالن اجتماعات صفی الدین اورموی شهرستان ارومیه رونمایی و منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در مراسم رونمایی این اثر موسیقیایی که با حضور هنرمندان عاشیق ، رئیس و اعضای شورای اسلامی ارومیه ، تنی چند از مسئولان فرهنگی و هنری استان و اقشار مختلف مردم برگزار گردید ؛ آلبوم موسیقی « ایشیق یول » رونمایی و از عوامل تولید این اثر هنری تقدیر شد.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی در این خصوص ضمن اشاره به اهمیت حفظ موسیقی عاشیقی و انتشار آثار مختلف در این عرصه گفت:» ایشیق یول » ( راه روشن ) از تولیدات واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی در وصف حضرت محمد (ص) و حضرت علی(ع) است که با هنر نمایی هفت نفر از هنرمندان برجسته موسیقی عاشیقی استان در قالب ۱۸ عنوان آهنگ( هاوا » طی سال جاری تکثیر و عرضه شده است.

داریوش علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود افزود: وظیفه اصلی هنرمندان عاشیق تبلیغ دین مبین اسلام و اصول و ارکان آن با استفاده از ابزار موسیقی و شعر است که آلبوم « ایشیق یوال » یک نمونه ای بارز از تلاش‌های هنرمندان این عرصه در آگاهی جامعه و سوق دادن مردم به حقیقت هستی در راستای زندگی همراه با خوشبختی در این جهان و آخرت است.

در ادامه این برنامه آلبوم موسیقی« ایپک یولو ناغیللاری ۱» ( داستانهای جاده ابریشم ) از تولیدات واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی نیز با حضور مسئولان رونمایی و از عوامل تولید این اثر فاخر موسیقی در مکتب عاشیقی ارومیه که بخشی از داستان های محلی منطقه در آن ثبت شده است تجلیل و تقدیر شد.

واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی تنها مرکز فعال در عرصه موسیقی عاشیقی می باشد که پیش از این نیز آلبوم‌های « اورمودان گلن سسلر » را در سه شماره و همچنین « اوزانلار گونشی » ( برگزیده آثار عاشیق درویش وهاب زاده ) را در پیشینه تولیدات خود طی چند سال گذشته را دارد.