هیچ کس از ارومیه بزرگ تر نیست

شاید تحملش برای خیلی ها سخت باشد اما باید بپذیرند که مدیریت شهری در ارومیه تغییر کرده است، تامین نیازهای عادی و توسعه شهری دیگر در گرو باج دادن، گردنکشی های رسانه ای، فروش بیت المال، رشوه، حراج شهر و قلدر بازی اراذل نیست.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، شهر ارومیه دو سالی است که رنگ آرامش به خود گرفته است، نگاهی به حضور مدیران شهری در فضای رسانه ای گویای آنست که بیش از هر چیزی دغدغه آبادانی شهری را دارند که مدتها بود قلک رای برخی از جریان معروف فساد شهری شده بوده است.

اما چرا عده ای تاب دیدن این آرامش و توسعه را ندارند؟ این افراد را باید به چند دسته تقسیم کرد: دسته اول برخی مدیران هستند که بخاطر دعواهای سیاسی حاضر نیستند در آیین های بهره مندی شهروندان این شهر از خدماتی مهم حضور داشته باشند، موعود اسفند ماه برای آن واجب تر از مشاهده خوشحالی مردم است. این عده خوب می دانند که در مسیر غلط قرار دارند، در مقابل خوشحالی مردم ایستادن نتیجه ای جز شکست در پی ندارد.

دسته دوم رسانه ها و افراد وابسته به جریان معروف فساد شهری هستندکه معتقدند هرگونه خبررسانی از اقدامات توسعه محور شهری، یعنی زیر سوال بردن مدیریت فساد گونه پیشین.

این افراد توهم دارند که اگر اخبار تحولات شهری به خوبی و صادقانه مخابره شود، باعث می شود مردم دیگر تلاشهای آمیخته با فساد دوران آنان را فراموش می کند، برای همین علاوه بر بایکوت خبری، از هیچ تلاشی برای بدنام کردن مدیریت شهری دریغ نمی ورزند.

دسته سوم هم کسانی هستند که معتقدند این شهر لیاقت بیش از اینها را دارد، افتتاح های شهری در حدی نیست که بتوان به آینده امیدوار بود اما همین دسته هم اذعان دارند شهر بر مدار آرامش، تعقل و کار جهادی قرار گرفته است.

آهنگ توسعه اگر کُند است بخاطر فساد لانه کرده در دورانهای گذشته است، برای شتاب گرفتن قطار توسعه شهری اول می بایست شهر از لوث فساد پاکسازی می شد که به همت متولیان امر این مهم انجام شد و این قطار روز به روز سرعت می گیرد.

به این افراد باید گفت هیچ کس از شهر ارومیه بزرگتر نیست، این مردم بخوبی متوجه واکنش ها و موضع گیری ها هستند و به وقت خودش پاسخ خواهند داد، این لحظه دور نیست.