دستگاه‌اجرایی آذربایجان غربی مکلف به انعکاس اخبار از طریق شورای اطلاع رسانی می‌شوند/از همه ظرفیت‌ها برای تشویق مردم به تزریق واکسن کرونا استفاده شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تمامی اخبار، رویدادهای مهم و عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید از طریق شورای اطلاع رسانی استان منعکس شوند، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی در این خصوص مکلف هستند و باید جایگاه شورای اطلاع رسانی در جامعه تبیین شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رضا ابراهیمی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر، با تاکید بر انعکاس رویدادها و اخبار مهم دستگاه‌های اجرایی استان از طریق شورای اطلاع رسانی اظهار کرد: در حالت فعلی انعکاس اخبار و رویدادها به صورت جزیره‌ای انجام شده و به همین خاطر قدرت انعکاس اخبار پایین‌تر از سطح واقعی خود بوده و ظرفیت و جایگاه اطلاع رسانی استان با تعریف سازوکارهای لازم می‌تواند در این خصوص نقش پررنگی در وضعیت اطلاع رسانی و انعکاس رویدادهای استان داشته باشد.

وی همچنین با انتقاد از وضعیت قراردادهای دستگاه‌های اجرایی با صداو سیما در خصوص انعکاس رویدادها تصریح کرد: تمامی امور و رویدادهای دستگاه‌های اجرایی که نیاز به پوشش از سوی صداوسیما داشته باشند باید در جلسات شورای اطلاع رسانی مطرح و مصوب شوند و بدون مصوبه شورا، هیچ قراردادی نباید با صداوسیما منعقد شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گلایه‌های اصحاب رسانه و مطبوعات از روند توزیع آگهی‌های دولتی گفت: تمامی آگهی های دولتی می بایست از طریق سامانه مربوطه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت عادلانه توزیع شود و سازوکار توزیع عادلانه نیز باید برای تمامی اصحاب رسانه و مطبوعات مشخص و تببین شود.

ابراهیمی با اشاره به نزدیکی آغاز پیک ششم کرونا نیز اذعان کرد: اطلاع رسانی و تبلیغات و تشویق مردم برای تزریق کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید از طریق همه رسانه ها به صورت پررنگ انجام شود و همه دستگاه‌های اجرایی نیز از همه ظرفیت و توان اطلاع رسانی خود برای این امر استفاده کنند تا شاهد مشکلات زیادی در پیک پیشرو نباشیم و آمارهای ابتلا و مرگ و میر کرونایی به حداقل‌ترین حد ممکن برسد.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه مصوبات گذشته شورای اطلاع رسانی باید بررسی و علل عدم اجرای آنها مشخص و رفع شوند، خاطر نشان کرد: موضوعات و مصوبات شورای اطلاع رسانی باید کاربردی و کارشناسی شده باشند و پیگیری برای اجرای آنها نیز ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای دستگاه‌های اجرایی باید از یک رویه واحد صورت گیرد و در این زمینه هم لیست رسانه‌های مجوزدار از طریق این اداره کل به تمامی دستگاه‌های اجرایی اعلام می‌شود.

علیرضا نوروزی در خصوص آگهی های دولتی منتشره در رسانه‌ها و مطبوعات استان اظهار کرد: طبق قانون توزیع آگهی‌های دولتی باید از طریق سامانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت گیرد تا هم عدالت بین رسانه‌ها و مطبوعات رعایت شود و هم گلوگاه‌های فساد و رانت در دستگاه‌های اجرایی بسته شود.

وی از عدم برگزاری نشست‌های خبری مدیران دستگاه‌های اجرایی در خانه مطبوعات انتقاد و خاطر نشان کرد: طبق مصوبه دومین جلسه شورای اطلاع رسانی می بایست تمامی نشست‌های خبری مدیران در خانه مطبوعات برگزار شود که متاسفانه هیچ گونه رغبتی از سوی مدیران وجود نداشته و به این مصوبه بی توجهی صورت گرفته است.