به مردم ارومیه آدرس غلط ندهید!

ارومیه شهر عجیبی شده است. خیلی عجیب. از خشت به خشتش داستان می چکد، روایت و حرف.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ارومیه شهر عجیبی شده است. خیلی عجیب. از خشت به خشتش داستان می چکد. روایت و حرف. از ترافیک آزار دهنده اش و از حاشیه نشینی مدرن اش گرفته تا کلی آدم ریز و درشت که برای رسیدن به مناصب مدیریتی این شهر قشنگ اما خسته با همدیگر سر جنگ دارند. این وسط برخی هم تا دلتان بخواهد در دسیسه چینی و دوبه هم زنی متخصص هستند. نانشان در همین تفرقه بینداز و حکومت کن هستش. از هوا کردن خاک در چشم این مردم لذت می برند. باکی از این هم ندارند که نیش این عقرب توسعه نیافتگی شهر ارومیه روزی روزگاری به جان خودشان می زند. برای همین مقصد وسیله را برایشان توجیه می کند. مقصد کجاست؟ می تواند مجلس باشد می تواند هم به دست گرفتن دوباره سکان مدیریت شهری باشد. این افراد هیچ وقت برای زخم های شهر ضماد نبوده اند.

این روزها هم که شهر رنگ آرامشی قابل لمس را گرفته، عمروعاص گونه مسئولین ارشد استانی را در دو قطبی های کاذب روبروی هم قرار داده اند تا به وقتش از این آب گل آلود ماهی خودشان را بگیرند. لذت می برند از دو قطبی معتمدیان و عتباتی. معتمدیان و جلال زاده. استانداری و شهرداری. هرچه که باشد دست پرورده متهم ردیف اول پرونده چندصد کیلویی شهرداری ارومیه هستند. دوبار با همین تاکتیک به ساختمان بهارستان راه پیدا کرده اند و باز هم همان نقشه را با بازیگرانی جدید به پیش می برند. زیر پوست این دو بهم بزنی اما خبری از قطب و جناح و منم منم و این حرفها نیست. مدیریت شهری خودش خوب می داند که بدون حمایت استاندار و استانداری به دوش کشیدن بار توسعه شهر سخت است.

مهدی زاده به عنوان شهردار همواره گفته که شهر پویا بدون همدلی همه ارکان مدیریتی تحقق پیدا نمی کند. برای همین باید بیش از اینها برای تداوم مسیر آرامش شهر، خنثی سازی دسیسه های جریان فساد شهری، مردم تشنه به ترافیک روان، ارائه خدمات به حاشیه نشینی های مدرن که محصول جریان فساد شهرداری در گوشه گوشه این شهر از بدیعی گرفته تا سعدی است، تلاش کند. از جنس همان تلاشهایی که کور می کند چشم هر آنکس که توان دیدن توسعه ارومیه را ندارد.

معتمدیان که جلسه هم اندیشی با مجمع نمایندگان برگزار کرد، جریان منتصب به متهم ردیف اول پرونده شهرداری به تصاویر مخابره شده خیره شدند و محتوا آماده کردن تا از نمد عدم حضور جلال زاده و زدن مهر تایید اختلاف او و معتمدیان کلاهی دیگر ببافند و بر طبل اختلاف بکوبند اما حضور جلال زاده آب سردی بود بر پیکر این جریان متوهم. تدبیر معتمدیان که در این برهه زمانی همه نمایندگان را دور هم جمع کرد را باید در راستای خنثی سازی همین دسیسه ها دانست. تدبیری کارسازی و دشمن ناامیدکن. نامه قدردانی نمایندگان در تقدیر از استاندار خطاب به رئیس جمهور که منتشر شد این عده باز دنبال این بودند که اگر جلال زاده امضا نکرده، گلوله های تفرقه را روانه فضای استان کنند اما این تیرها هم به سنگ خورد.

مردم این شهر خوب می دانند که متهم ردیف اول پرونده شهرداری که به زودی نتیجه نهایی دادگاه مشخص خواهد شد نمی تواند با آن کارنامه قطور در کارچاق کنی و فساد و عقب انداختن روند توسعه شهر، از روگذرهای غیر استاندارد گرفته تا حاشیه نشینی های مدرن و فروش شهر، منجی باشد. بستگان او هم خوب می دانند تنها راه چاره تداوم حیاتشان در عالم سیاست، پناه بردن به دامن اختلاف افکنی بین مدیران است. اینکه استاندار را به شهردار بدبین کنند. نماینده را با استاندار. دادگستری را با استانداری و… . اما این حنا دیگر رنگی ندارد. انتخابات مجلس در اسفندماه پایان حیات سیاسی این جریان ضد توسعه و همدلی است. اینکه خود را نزدیک به افکار استاندار نشان می دهند نیز از سر همین تاکتیک ایجاد دوقطبی و گذر از میدان سخت انتخابات اسفندماه است. برای همین باید به این افراد گفت که آدرس غلط به مردم ندهید. ارومیه بر مدار آرامش است و این آرامش با حمایت استاندار، دادگستری، نمایندگان مجلس و… تحقق یافته است. اگر تاب دیدن همدلی و آرامش شهر را ندارید به اُتانازی سیاسی فکر کنید، پیشنهاد بدی نیست.