افزایش آگاهی از فرهنگ ترافیک باعث کاهش حوادث جاده‌ای می‌شود

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: افزایش آگاهی قشر آسیب پذیر از فرهنگ ترافیک در جاده‌ها و کاهش حوادث جاده‌ای از اصلی‌ترین دلایل برگزاری کارگاه‌های آموزشی در نقاط مختلف استان است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، کاوه یاسمنی اظهار کرد: امیدواریم با آموزش‌هایی که در این کارگاه‌ها به کاربران جاده‌ای اعم از عابران پیاده، دانش آموزان، موتورسوران، وانت بارها و رانندگان ادوات کشاورزی ارائه می‌شود ، این افراد با آگاهی بیشتری در راه ها تردد کنند.

وی با بیان اینکه افراد مذکور از جمله کاربران آسیب پذیر هستند و باید تحت آموزش قرار گیرند، اعلام کرد: نکات ایمنی و مقررات تردد عابران در حاشیه جاده‌ها و پل‌های عابر پیاده به این افراد آموزش داده و کلیپ‌های مربوط به تصادفات جاده‌ای وسایل نقلیه با عابرین پیاده نیز در این کارگاه‌ها برای حاضرین پخش می‌شود.

یاسمنی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها افزایش آگاهی قشر آسیب پذیر در جاده‌ها و کاهش حوادث جاده‌ای در این مناطق است و امیداوریم با تداوم این کار شاهد کاهش متوفیان جاده‌ای باشیم.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با بیان این که آموزش دانش آموزان با توجه به انتقال فرهنگ ترافیک به والدین در طول سفر مهم است، خاطرنشان کرد: در ۸ ماهه سال جاری آموزش‌های مورد نیاز را به بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از عابران پیاده و دانش آموزان ارائه داده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به طرح آشکارسازی و ارائه تجهیزات ایمنی رانندگان افزود: علاوه بر ارائه آموزش های ایمنی به ۴ هزار نفر از رانندگان ادوات کشاورزی، وانت بار و راکبین موتورسیکلت نسبت به نصب برچسب شبرنگ برای آشکارسازی اقدام شده و یک هزار عدد کلاه ایمنی نیز بین راکبین موتور سیکلت آذربایجان‌غربی برای افزایش سطح ایمنی توزیع شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با توجه به آشکارسازی ناوگان عمومی گفت: نزدیک به ۴۵۰ عدد وسیله نقلیه سنگین در پایانه سیمان بار و پایانه بار آذربایجان‌غربی به برچسب و شبرنگ برای افزایش ایمنی مجهز شدند.