یادداشت روز؛ اگر این کودک بمیرد

لطفا نگویید که این زن در سلامت کامل بدنی است و هیچ سابقه بیماری و اختلال روانی هم ‏ندارد. موضوع اعتیاد این زن هم به کلی منتفی است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، باید مناظره ای برای کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود می داشت به نام آسیب و معضلات اجتماعی تا ببینیم آیا با کلماتی از قبیل اعتیاد- کودک آزاری- کودک کار و از این قبیل چیزها هم آشنا هستند؟ آیا برنامه ای درباره مقابله و ریشه کن کردن این معضلات دارند؟

آقای رئیس پلیس! آزار و اذیت و توهین به جایگاه والای انسانی و عزت نفس این کودک، بالاتر از توهین به هر مقام دیگر است. این افراد که علنی و با ساخت کلیپ و یا هر عنوان دیگر به هدف قدرت‌نمایی، کودک آزاری می‌کنند را مجازات کنید. لطفا نگویید که این زن در سلامت کامل بدنی است و هیچ سابقه بیماری و اختلال روانی هم ‏ندارد. موضوع اعتیاد این زن هم به کلی منتفی است.

همانقدر که پدیده همسر آزاری اهمیت دارد کودک آزاری هم اهمیت دارد! امروز شاهد یک مورد آن بودم! بنظرم این از آن اولی سهمگین‌تر است. ناتوانی کودک در دفاع، کرامتی که لگدمال میشود و ترسی که یک عمر سایه به سایه با اوست. تلخ‌تر از فیلم و آزار روی داده این است که بر اساس قوانین موضوع فعلی، قانونا هیچ مجازاتی را نمی‌توان بر آزارگر اعمال کرد. حتی در قانون جدید حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب اردیبهشت ۱۳۹۹ نیز برای این روش از آزار کودک مجازاتی تعیین نشده است.

اگر این کودک بمیرد؛طرفداران کودک آزاری در این قتل شریک اند؛مخالفان قوانین منع خشونت علیه کودکان؛ آن هایی که تصویب یک لایحه برای افزایش مجازات این افراد طول داده اند در این قتل سهیم اند.خون همه کودکانی که از این طریق کشته می شوند بر گردن شماست…

بد نیست بدانید که:

“بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت هر نوع بدرفتاری فیزیکی، عاطفی، سوءاستفاده جنسی، غفلت یا رفتار همراه با بی‌توجهی که منجر به آسیب واقعی به سلامت، بقا، رشد یا کرامت کودک شود، کودک آزاری محسوب می‌شود”.

نویسنده: اکبر سعادت