تکمیل آزاد راه ارومیه_تبریز موجب پویایی شهر ارومیه خواهد شد

مشاور معاون وزیر راه در پایانه های غرب و شمالغرب کشور گفت: کریدور آزاد راهی ارومیه_تبربز یکی از مهمترین راه های ارتباطی در استان است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، آیدین رحمانی رضاییه در گفت و گو با این رسانه، بیان کرد: کریدور آزادراهی ارومیه_تبریز یکی از مهمترین راه های ارتباطی استان است که بارها باید مورد پیگیری قرار گرفته و به نتایجی هم رسیده است.

وی افزود: کریدور آزاد راهی تبریز به ارومیه و اتصال آن از ارومیه به مرز سرو و شبکه آزاد راهی منطقه در راستای ایجاد کریدورهای جدید در دست بررسی و مطالعه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ارتقا مسیر ارومیه_سرو به آزاد راهی یکی از مهمترین مطالبات مردم استان است که متاسفانه درگیر مشکل قانونی شده است بطوریکه در ایران ایجاد آزاد راه باید طبق قانون توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت گیرد و دولت امکان سرمایه گذاری در این خصوص را ندارد همین مساله احداث این بزرگراه را دوار مشکل کرده است.

مشاور معاون وزیر راه در پایانه های غرب و شمالغرب کشور با بیان اینکه، احداث مسیر آزاد راهی ارومیه تبریز قطعات یک و دو در داخل استان آذربایجان غربی بوده و قطعات ۳,۴,۵و۶ در داخل آذربایجان شرقی قرار دارد گفت: قطعا منافع ایجاد این آزاد راه و اتمام این پروژه گشایشی در راستای حمل و‌نقل برای استان و ارومیه ایجاد خواهد کرد.

رحمانی تصریح کرد: طی جلساتی که با سرمایه گذار این پروژه برگزار شد بنیاد تعاون ناجا صراحتا اعلام کرده که ادامه کار در این پروژه صرفه اقتصادی ندارد و ما نمی توانینم از محل درآمد دریافت عوارضی ها عزینه عای آن را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: دو پیشنهاد در این مورد داده شده که این پیشنهادها حتما باید مورد پیگیری تمامی مسئولین قرار گیرد. یکی کاهش آزاد راه به بزرگراه و سرمایه گذاری دولت در یکی از تونل ها بود که در کنار آن سرمایه گذار بخش خصوصی در ارتقای بزرگراه به آزاد راه وارد شده و عوارضی که در قطعه بزرگراه باید اخذ شود در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار گیرد تا بتواند آزاد راه را به اتمام برساند.

رحمانی به راهکار دوم هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شبکه آزاد راهی در کشور به صورت بخشی و منطقه ای نیست و یک شریان است که بایستی ارتباطات کلان در استان ها و شهرهای کشور بویژه کریدورهای ترانزیتی قرار گیرد که پیشنهاد داده شد این قطعه سوم آزاد راه در کنار دیگر قطعات آزاد راهی کشور قرار گیرد که سرمایه گذار درآمد بسیار بالایی در آن دارد مانند آزاد راه تهران-شمال، تهران-قم ،تهران-قزوین وتهران به سمنان که میتواند درآمد های بسیار بالایی را از این کار کسب کرد.

وی خاطر نشان کرد: انتقال شهر پایانی آزاد راهی از تبریز به ارومیه، نفع اقتصادی بالایی برای ارومیه خواهد داشت و ارومیه وارد یک پویایی اقتصادی خواهد شد که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار بوده و توجیه فنی و اقتصادی دارد که مسئولین استانی پیگیر آن هستند ولی در کنار آن باید از ظرفیت های نمایندگان مجلس نیز در این راستا بهرمند شد.